Sommarkänsla

Idag har vädret varit varmt och soligt och regnigt. När det var sol passade jag och Cross på att åka en sväng till skogen. Känner att det varit lite hoppigt med hans träning. Nu nästa vecka har jag bestämt mig för att i stort sett bara träna inkallning för där har han (tack vare mig) gått tillbaka. Han kommer när han känner för det och så vill jag inte ha det! Jag håller också på att försöka få ihop en tid med Linda brorsan Clickers matte, så att vi kan träna ihop. Ser fram emot det!

Idag har jag av någon anledning VÄRSTA sommarkänslan och grillning står självklart på schemat till kvällen. Blev tipsad om ett supergott bubbligt jordgubbssommarvin. Känns som att den flaskan kommer att öppnas ikväll :) Igår kväll hade vi gäster och vi kunde sitta ute ända till klockan 23, härligt! Hej, hej sommartider......



Cross och jag tog stigen ner till havet och då möttes vi av denna vy....hej, hej sommartider!



Eftersom kommandot "stanna kvar" fungerar skapligt, lät jag sötnosen posera för att få en ännu bättre vy :)

Sen gick vi stigen tillbaka upp i skogen och tränade lite kontaktövningar. Hade tänkt att träna inkallning men så fort jag ska sticka iväg och gömma mig kommer han som ett skott. Det blev mest att vi gick och njöt. Så härligt att vara i skogen när solen skiner genom träden och det enda man hör är fågelkvitter och löven som vajar i vinden (det lät fint kanske skulle starta en poesiblogg också, naevars det är inget för mig).





Hade glömt vatten, men vad gör det när man är i skogen.



Har köpt mig en specialpåse som jag har hans godis i. Bara jag rör handen dit sätter han sig supersnabbt med den här sötnosblicken.



Blev lite kamp också på slutet.

Ha en fortsatt härlig söndag!

Vet ni förresten att jag älskar kommentarer till mina blogginlägg, så skriv gärna nåt. Vad som helst som är snällt!

Kommentarer
Postat av: Helena Hagström

Tacck så mkt !!! Ja snart ska vi göra vår hundförar utb !! Sen är hon helt klar att ta i tjänst som väktarhund !!!!



Skulle va kul att träffas, vi har ju inte så långt emellan oss !!!!

Han vaaaaa såå fullkomligt underbar lilla Cross

2010-05-23 @ 16:26:30
Postat av: Helena Hagström

Är tyvärr lite seg nu på att uppdatera !!! Då blir de smidigare att lägga in filmer på bloggen men idag måste jag ta mig i kragen !!!!



En bamse kram till Cross

2010-05-23 @ 16:28:03
Postat av: Henrik Olsson

Härligt med skogspromenader :) Om man bortser från de äckliga små parasiterna som har en tendens att följa med hem :/



Sv: Ja, träningen för hundarna ska ju vara till nytta och inte till skada :)

2010-05-23 @ 19:29:15
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Nina

Vilka fina bilder. Vad söt lill killen är.

2010-05-23 @ 19:33:59
Postat av: Jonas & Chriga

Följer din blogg nästan dagligen och jag tycker det är roligt att se hur mycket tanke du lägger ned i träningen av din fina hund.

2010-05-23 @ 19:54:51
URL: http://chrigasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda och Clicker

Va duktiga ni är. Ses på fredag. Ska bli jättelul att få träffa er!

2010-05-23 @ 20:23:59
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Så söt han är lille Cross. Ska bli spännande se när inte hans vänster öra står helt av sig själv. Då kommer han se ännu sötare ut.



Pussa lite på Cross från hans "kennel tant" lite.

2010-05-23 @ 23:19:46
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Angelica & Cross

Vad kul med så många kommentarer!!!

2010-05-24 @ 08:31:43
Postat av: Anna&Trion

Tack för besöket ;)



Vilken goding du har! =) Supersöt liten kille! :)

Lycka till med honom!

2010-05-25 @ 13:18:13
URL: http://rocktassar.se
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:36:00
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0