Solglasögon och supersnabb mat!

Välkommen sol!

Skiner solen på er, hoppas det. Visst blir man på gott humör när solen skiner så här härligt varmt som den gör nu! Igår passade jag och bebisarna (Cross, Emil) på att sticka iväg på en liten tur.

Cross blir bättre och bättre på att gå på min vänstra sida och han drar sällan i kopplet. Om det inte kommer någon och går förbi såklart, då får jag använda all kraft och mycket korv för att han ska fortsätta att ägna mig uppmärksamhet. Vi fortsatte också med clickerträning i några kontaktövningar. Till en början gick det inte alls bra.



Ser du något konstigt med den här bilden, om du tänker kontaktövning?

Ja, det stämmer du har tyvärr rätt. Det var som sagt var en soligdag och självklart satt solbrillorna på. Tyvärr så glömde jag ta av dem när jag körde kontaktövningar med Cross till en början. Jag förstod inte varför han inte fäste blicken på mig....

Ibland undrar man???

Nåväl när jag kom på mitt misstag så gick det bättre. Vi strosade runt lite och Cross visade sig ha ett intresse för gamla fornlämningar.





Cross hittade bilder på hundar.

När vi varit ute någon timme gick vi tillbaka till bilen. Då upptäckte jag att jag tappat kopplet. Jag försökte säga till Cross "sök kopplet" han bara tittade på mig...... QUE?? Fick vackert leta själv. Så 1 timmes utflykten blev till 2 timmar innan jag hittade det där j---la kopplet.

När vi kom hem hade maken vaknat och det blev en snabb dusch och sen åkte vi och käkade på Texas Long Horn. Ett amerikanskt ställe som finns lite varstans i Sverige. De har suuuuveränt god mat, glömde tyvärr kameran.

Vill ändå bjuda på ett middagstips. Den här maten är såååå god och tar typ 7 minuter att göra eftersom pastan är färsk. Vår favoritpasta är den färska med citronsmak. Har ni inte testat den gör det!!!



Så här ser förpackningen ut.






Sååå gott och snabbt att göra.

Pasta sås:
(2 pers)

1 pkt finklippt bacon
Ca 1/3 dl finhckade soltorkade tomater
2 dl lättcremé fraiche
2dl vispgrädde
Torkad basilika eller färsk
Peppar
Salt

Stek bacon utan fett, häll på tomater och resten låt koka ihop. Red av om du vill ha krämigare sås.

Var noga med att inte koka pastan för länge!

Smaklig måltid!

Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack för receptet! Detta ska testas!

Haha, du är inte ensam om det där med solbrillor. Själv har jag glasöon som blir tonade i solljus...nej, inte bra om man vill ha ögonkontakt med vovven.

2010-05-31 @ 13:40:25
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Mattias

Härligt med sol, hoppas på en varm sommar nu för man orkar ju inte med kyla och regn längre..Haha jag blir alltid så hungrig när jag läser din blogg av någon anledning :D

2010-06-01 @ 09:04:50
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:32:26
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0