Prao igen!

Ohhhhh vilken härlig dag vi hade Cross och jag igår! Fast på var sitt håll. Det var dags att ta med Cross till de tuffa grabbarna och tjejerna igen. På schemat stod skytte. Vi tyckte att det kunde vara bra för Cross att få hänga med och intressant att se hur han skulle reagera på skott.



Tyvärr hade vi regn och det blev dåligt med bilder : (



Cross var som vanligt i busartagen!

Cross reagerade, som vi redan innan misstänkt, med stort lugn. Han brydde sig inget om att det sköts om och om igen hela dagen. Dessutom så fixar han att ligga instängd i bilen utan minsta lilla pip. Ja, jag har sagt det förr HAN ÄR HELT FANTASTISK VÅRAN CROSS!

När han kom hem var han och maken ganska trötta och jag med. När Cross var på prao med husse passade jag på att shoppa inredningssaker till hemmet. Jag for runt i alla inredningsbutiker som jag kunde hitta, men det slutade ändå med att jag kom hem och istället beställde på nätet! Jag är mycket intresserad (fanatisk kanske) av inredning och maken med (som tur är) och jag slukar väl ett tiotal inredningstidningar i månaden minst :). Hemma hos oss är det alltid något stylingprojekt på gång, nu senast köket som böööör vara klart om ca en vecka eller två eller tre.... Tänkte lägga ut lite bilder då för den som vill se vårt svartvita kök! Nästa projekt är att inreda vårt "hundrum". När man kommer in i vår hall har man direkt till höger ett sovrum som Björn har haft som sitt eget, men tanken är att lilla baby Cross också ska få flytta in. Så det blir lite bygga där inne för att de ska trivas.....:) Återkommer om detta! Maken är väl inte direkt informerad om detta än om man säger så.....:)

Nåväl kvällen blev lugn för oss alla.



Hyrde den här filmen som många sagt skulle vara asrolig! Skrattade väl nån gång, men inget att rekommendera precis.



Till middag blev det lasagne som är en favorit här hemma, eftersom man kan variera lasagne hur mycket som helst. Förr gjorde jag alltid egen bechamellsås, men inte längre. Knorr har en färdig variant som verkligen är supergod, testa den!

Ha en underbar dag och pussa extra på era hundar!

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är ju super nyttigt för Cross att följa med husse ibland, vad skönt att han inte reagerade på skotten.

2010-05-26 @ 15:27:46
Postat av: Mattias

Spännade för Cross att praoa hos polisen, blir nog en bra polishund framöver! Måste säga att eran hund Björn är riktigt fin, han ser farlig ut :)

2010-05-26 @ 18:13:29
Postat av: Linda och Clicker

Ingen dålig praktikplats för lille Cross. Verkligen nåt för honom att skryta med inför syskonen. Han vet vad riktiga schäfrar gör, hihi.

2010-05-26 @ 21:13:30
Postat av: Ingrid

Vad roligt att ni är nöjda med lilla Cross.



Jag hade nästan kunnat gissa mig til att du är en "inredningsexpert". Jag har en valpköpare till som älskar de små detaljerna. Hon blev uppflyttad från appell i söndags..hrmm om nu Lina läser detta. Önskar att jag hade lite känsla för det där jag också. Tycker exempelvis om att slå mig ner vid ett omsorgsfullt dukat bord med vackert porslin osv...men fixar det inte själv.

2010-05-26 @ 23:12:50
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Angelica & Cross

Ja, lilla Cross har har det väl rätt bra. Det är ju inte alla som kan ha med sig sina hundar på jobbet, allra minst schäfrar!



2010-05-27 @ 07:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0