Nostalgi



Den första gång jag såg dig........då var du så här pluttig!



12 veckor gammal, stentuff med en god Havanna i munnen :)



Jag har sagt det förr....sååååå söt!



Sleeping beauty!





Titta på mig.....jag är också såååå söt!


Det här skulle egentligen ha blivit ett inlägg om clickerträningen vi hade häromdagen. Men nu är det så att min älskade make har åkt iväg på utbildning och fick fel minneskort med sig, så det blir istället en tillbakablick. Imorgon har vi haft Cross i 1 månad! Tiden har verkligen gått fort och mycket har hänt. Från att ha varit en ledarlös liten HÅRT bitande vilddjursvalp eller varför inte monster. Till att nu lärt sig flera olika kommandon, biter mer på sina leksaker än på oss, kelig och söker kontakt och vill vara med.

Cross har allt en hund ska ha tycker jag. Han är så cool och lugn samtidigt som han är nyfiken och pigg på att lära sig. Han skäller inte heller trots att flera hundar skällt på honom. Det är något både jag och min man tycker är superviktigt i en hunds uppfostran, en hund ska skälla på kommando INTE annars.

Annars så är det ganska lugnt här. Jag har känt mig så otroligt trött de senaste dagarna så någon superduper stimulerande träning har det inte blivit för Cross, mer mys och bus. Var så nära att ta upp honom i sängen igår, men det gjorde jag inte. Inga hundar i möblerna hos oss inte! Ska ta mig i kragen och fortsätta med clickerträningen idag.

Ni som har hundar, får de vara i era möbler?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det är helt ok att ta det lugnt med träning emellanåt också. Jag tror att det rentav kan vara bra så att valpen har möjlighet att smälta en del.



Vad gäller hundar i möbler så är vi inga bra förebilder..Våra hundar ligger tyvärr överallt. Kan tyckas mysigt, men håll du fast vid de regler ni har. Vi har vid några tillfällen satt upp kompostgaller och bestämt oss för att hundarna inte ska vara i sovrummet, men efter ett tag så är dom där igen. Inte kul när det är lerigt ute. Även om man torkar av dom, så finns det kvar en del i pälsen och det är som att ligga på brödsmulor. För att inte tala om när dom fäller eller tikar som löper..:-(

2010-05-19 @ 12:24:34
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Bengt-Ove & Duro

Duro får vara min säng, vi har en ritual där jag frågar "ska vi mysa" då hoppar han upp och trycker ner huvudet mot kudden, och rumpan högt upp i luften jag klappar då ( rätt hårt) honom från båda håll. Han ramlar nästan omkull, han tycker det är så kul och jag tycker det är "mysigt" dock har jag överkast i sängen.Kontakten mellan oss tror jag har stärkts genom denna lilla "Gooosestund"

VH Chrigas daghusse

2010-05-19 @ 12:54:02
Postat av: Nina

Dom är ju fortfarande små valpar, det gör nog inget om du hoppar över träningen några dagar. Hur kan man ligga på rygg att sova????

2010-05-19 @ 19:57:26
Postat av: Mattias

Mysiga bilder, sover han ofta sådär? :D..

2010-05-19 @ 20:47:52
Postat av: Henrik Olsson

Vilken underbar liten vovve :)



SV: Tack så mycket :) Vi har jobbat mycket på vovvarnas hundgårdar och hoppas att de faller dem i smaken :)

2010-05-19 @ 21:30:05
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Clint Eastwood

Va fin Han är er Cross

Jo Clintan får vara i våra möbler..

Ibörjan var vi stenhårda att säga nej men nu .. Inte så hårda längre..

Han är ju liksom min Bäbis !

Jag är väldigt tillåtande med det mesta men så lyder han ju mig Oxå



Postat av: Angelica & Cross

Vad kul att du hittat hit Clintan!Ja, vi får väl se hur länge detta möbelförbud kommer att gälla hos oss...:)Tyckte det var en bra idé det som Duros daghusse sa om överkast i sängen. Ja, vi får väl se längre fram när det blir lite mer pli på lilla älsklingen!

2010-05-20 @ 12:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0