Egen strand



Cross på sniffarrunda




Hit men inte längre! Blivande badkruka?



Söööööööööööt!




Lilla Cross har en skön style när han sover :)


Äntligen har jag lyckats få in lite bilder!

Vi har turen att bo 3 minuter från havet och 8 minuter från skogen. Igår valde vi att gå ned till havet. Förra året byggd kommunen ett hundbad här. Det är en fin liten strandremsa med tillhörande grönområde för rastning, inhängnat och med stora tunnor för hundbajs. Trots detta så låg det fullt med hundbajs längs hela standen. Dessutom hade någon eller några roat sig med att krossa flaskor så det stack upp glasbitar här och där i sanden. Hur är man funtat i huvudet när man gör så? Jag säger bara: VARFÖR FINNS SÅNNA MÄNNISKOR!

Så det blev ett snabbt besök och vi gick en promenad istället. Jag hade barnvagnen (med tillhörande bäbis) med mig och det är superbra när vi koppeltränar. Jag vill ju att Crossen hela tiden ska gå på min vänstra sida  Men när vi går utan barnvagn så vill han helst gå i zickzack framför och bakom mig. Jag har fullt upp med att locka och på alla sätt få honom att förstå att det är på vänster sida som det är himla kul att gå på. Men har man en stor barnvagn med sig så faller det sig naturligt att gå på samma sida hela tiden. Det gör rätt ont i tassarna har han märkt när han försökt!

Idag skulle det varit uppehåll och en tur till skogen är planerad men vi får se.......det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder:)

Ha en härlig dag!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mattias

Va go han e lilla Cross, haha det kanske är skönt att sova sådär =)..De där med krossat glas håller jag helt med om, så sjukt onödigt att krossa glas, nu måste man ju hela tiden hålla kolla på asfalten när man går på trottoaren :(

2010-05-10 @ 08:46:32
Postat av: Ingrid

Åh så fint ni verkar bo. Nära havet och ett hundbad. Och nära skogen. Kan det vara bättre?

2010-05-10 @ 10:55:26
Postat av: Helena Hagström

söt Crossen !!! Det kommer då han förstår att de är din vänstra sida han ska gå men de tar lite tid !!

Jaja älskar vatnnet först nu , innan va hon en riktig bad kärring ....



Krossat glas de ä riktigt illa man kan verkligen undra hur dom är funtade

2010-05-10 @ 11:31:37
URL: http://www.hagstromberga.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0