Samhällets sista utpost!

Ser ni någon ni känner igen?



Japp, det är våran Björn som utövar platsliggning direkt i verkligheten!



När polischefen kliar sig i huvudet och ingen vet vad som ska göras.......
då kallas HAN in...BJÖRN...samhällets sista utpost!!!!

Vår fina underbara Björn! Egentligen borde vi ha en egen blogg om honom....det finns ingen som han. Vår förhoppning är att Cross ska ta efter honom så mycket som möjligt. Han har allt!



Får jag ligga här hos dig Björn...snälla (gör söthetsminen)?
-NEEEJ!



Då ligger jag väl själv härborta....:(

Igår var en riktig slappar dag här hemma, förutom ett visst tonårsutbrott hos min dotter. Puh, nu är man visst sämsta mamman......enligt dottern.

När maken kom hem från jobbet var det grillning som stod på schemat. Det är så gott och sommrigt med grillning! Medan maken stod och grillade, satt jag och sippade på ett glas rött och läste en tidning. Härligt att bara få sitta och njuta! Våran lilla Emil brukar somna vid 18 tiden på kvällarna och det är suuuuperskönt, om jag ska erkänna.

Maten blev såååå god och kändes lite grekiskt faktiskt, med tzatzíki och grillat kött. Vi älskar Grekland och det var dit vi också åkte på bröllopsresa, så Grekland har verkligen en speciell plats i våra hjärtan. Vet ni vad.....VI SKA SNART ÅKA DIT IGEN!!!!Någon som vill vara hundvakt?







Mmmmm......vad gott! Känner ni hur det doftar........

På menyn stod:

Fläskkarré
Kycklingfilé
Baconinlindad grön sparris
Cole slaw
Grekisk sallad
Tzatzíki
Brié ost

Vad brukar ni ha för tillbehör när ni grillar, om ni gör det?

Adío....som man säger i Grekland!

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Han är så underbart fin :)



SV: Ja, här ska byggas pool till husse, matte och alla vovvarna :) Vi kommer att gjuta den själva, men ska ni köpa er så rekommenderar jag nästan en glasfiberform - det finns ju gummibassänger, men risken finns ju att det går hål i dem. Sen måste man ju tömma dem varje vinter.



Vi tänkte isolera vår bassäng så att man kan hålla några plusgrader över vintern - jobbigt (och dyrt) att fylla den på våren och tömma den på hösten. :)

2010-06-02 @ 16:39:48
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Lina

Nu har jag fått läsa ikapp mig och jag DÖR av att se alla goda maträtter...Jag som var hungrig innan jag kikade in i din blogg...nu är jag utsvulten! :-)



Ta hand om er!

2010-06-02 @ 20:46:05
URL: http://midasoenya.wordpress.com
Postat av: Christina

Vilken otroligt charmig valp. Ska bli spännande att titta in hit igen och följa hans utveckling och mattes träning;)

2010-06-02 @ 21:37:29
URL: http://socialahundar.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja det ser ju inte så dumt ut, hoppas att det smakade bra.

2010-06-02 @ 22:39:52
Postat av: Anna

Håller med Lina, man blir riktigt sugen när man ser och läser om allt smaskigt här... Måste också prova citronpastan!

Härlig bild på Björn och Cross i solstolarna, riktigt Goa grabbar! :-)

2010-06-02 @ 22:42:36
URL: http://www.hogosta.se
Postat av: Ingrid

Jag tror snart jag tar mitt pick och pack och flyttar in hos er. Fasen vad ni gottar er! Bara sån mat som jag älskar. Men snart åker väl vår grill fram också.



Tyckte väl att det var Björn i tidningen! Jag hade tänkt fråga, men glömde mitt i alla matbestyr;-).



När åker ni till Grekland? Tänkte om det skulle passa med min semester så kan dom ju vara här. Vi har ju gäst-/valprummet i källaren och rastgårdarna är snart klara.

2010-06-02 @ 23:50:34
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

Tillbaka till maten: Jag älskar olika såser och brukar förutom tzatsiki ofta göra avocadomousse. Auberginemousse älskar jag, men det blir inte lika ofta. Sedan brukar vi grilla majskolvar i bitar. Blir kanongott med grillolja på. Spett med olika grönsaker, champinjoner och lök brukar viockså slänga på. Potatis äter vi nästan aldrig på sommaren. Jo, till sillen förstås:-).

2010-06-02 @ 23:55:18
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Angelica & Cross

Vad kul med så många positiva kommentarer. Kul också att mina matinlägg inspirerar, det är tanken!



Ingrid det där med de olika mousserna lät smaskigt. Tar gärna receptet på dem!

2010-06-03 @ 05:49:23
Postat av: Mattias

Björn är ju klockren, kan tänka mig att han skrämmer slag på de flesta bovar och banditer..Goa mat bilder också, nu blev man hungrig igen!

2010-06-03 @ 10:08:14
Postat av: Anneli & Christer

Roligt att läsa om Cross små bravader. Grillat är så gott. Roligt med mat och recept och att prova nya saker.



Cenits matte & husse

2010-06-03 @ 16:27:28
URL: http://www.acbergstrom.se
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:37:42
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0