Fancy och husmanskost

Huga, vad ruggig man blir när det är sånt här väder. Regnet ööööööser ner och allt man vill göra är att tända ljus, krypa ner under täcket och se en bra film. Min favoritfilm är en film som heter The notebook. Jag kan se den hur många gånger som helst. Men om du tycker att kärleksfilmer är trams och blaha, då är den inget för dig!

Idag har det varit lugna gatan här förutom en panikutryckning till ett affärscentrum. När jag gick igenom alla barnens examenskläder idag, så hade jag glömt att köpa en skjorta till en av mina söner. Dessutom kom dottern på att hon måste....bara måste, ha en kofta i färgen korall. Utan koftan ingen examen, enligt dottern. Snäll som man är åkte vi väl runt i en sisådär hundafemtioelva affärer innan vi hittade en i korall, men då tyckte dottern att den var lite för kort.....där gick min gräns, så den fick det bli! 

Idag är det nästan ett år sedan våran älskade Fancy gick bort i cancer. Allt gick så fort. Ena dagen en stark, kraftig, vältränad schäfertik. I nästa stund låg hon i trädgården, så svag att hon inte ens kunde gå de få trappsteg som leder in i huset. Hon var makens allt. Han var på utbildning när allt hände. Han satte sig i bilen direkt och åkte hemåt så fort han bara kunde.

På något sätt fick jag in denna stora tik i bilen och jag körde i ilfart till veterinären. Jag glömmer aldrig den bilresan. När jag tittade bakåt på henne, där hon låg på sätet matt och alldeles stilla såg jag det, i hennes blick. Hon visste att det var hennes sista timmar och så blev det. Maken hann aldrig hem......Vi saknar dig Fancy!

 

Fancy!

Usch, vad sorgligt det där blev!

Ikväll blev det husmanskost på menyn. Ibland blir jag så sugen på ni vet de gamla klassikerna, fläsk och löksås, köttfärslimpa, porterstek, stuvade makaroner och falukorv........mmmmmmm!

Idag blev det pannbiff med riktigt krämig gräddsås, potatis och lingon....mumsfillibabba:)



Äkta smör ska det vara...........



Såååå mumsigt, nyttigt (?).......nja.

Här kommer receptet på en gräddsås to die for!

3 dl vispgrädde
1 1/2 dl cremé fraiche (idag tog jag lätt, blev också gott)
1 köttbuljongstärning
1 msk svartvinbärs gelé
Soya
Salt
Peppar

Blanda ihop allt i en gryta, koka upp,red av lite grann om du gillar lite tjockare sås som jag....Klart!

Smaklig måltid!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Usch, alltid trist när dom går bort och ännu värre i förtid. Jag vet. "Been there, done that".

Innan jag läste texten reflekterade jag över smörpaketet på bilden. Vi körde GI för ett par år sedan och vissa saker hänger kvar. Brunt socker (råsocker) är en sån sak. Steka i smör eller olja är en annan sak. Vi plockade även bort alla lättprodukter. Gott:-). Tilläggas kan att familjen (3 personer) tillsammans tappade över 20 kg på en dryg månad.

2010-06-10 @ 00:44:25
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: johanna hagung

Fiiina Fancy!!!!!

2010-06-10 @ 15:47:15
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:28:58
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0