ÄNTLIGEN HUNDTRÄNING!

Medan kronprinsessan och hennes älskade befinner sig på Maldiverna (har jag hört) och badar i kristallklart vatten med endast vajande palmer i sikte (och ett och annat lyxhotell......skulle gärna hängt med :) ) så hade jag och min älskade också vajande träd i sikte även om det var tallar och granar....inte helt fel det heller!

Ja, äntligen känns det som att man är på banan igen. Efter mycket letande så har vi hittat ett perfekt ställe att träna spår och uppletande på. Dit stack vi igår och vilken härlig dag det blev!

Först la vi ut två spår, ett åt Björn och ett åt Cross. Min hundcoach instruerade mig inför mitt spårläggande:

- Först går du 50 meter, sen viker du av åt höger och går ända bort mot vägen (ca 250m).

Jag gjorde precis som han sa...........trodde jag!



Här är vi på väg ut, 45 minuter hade spåret legat då!



Det är här som det går fel....fast det blev sååå rätt! Ser du vad som blir fel???

När jag la ut spåret så gick jag 50 m sedan gick jag åt höger...direkt, vilket medförde att det blev en vinkel i spåret på 90 grader. Inte direkt vad maken menade! Inte helt lätt för en 4 månaders valp att klara ut det, men lilla gullplutten körde bara på!

Spåret gick superbra, men som vanligt så hittade han leksaken som jag gömt, men fortsatte på spåret och lät leksaken ligga kvar. För mig gick det skapligt. Jag fokuserar väldigt mycket på att linan inte ska trassla in sig i träd, hund....mig...så jag håller gärna linan lite kort, men det är bara att träna på :)




Här förklarar jag hur Cross bara går runt och runt och runt
föremålet och sen vidare i spåret.

Sedan körde vi uppletande. Vi hade vallat en stor korridor till Björn.



Björn hade flera föremål i sin korridor. När Björn hittar ett föremål så ska han sätta sig och markera att han hittat något. När husse sedan kommer fram och kommenderar ytterligare så fortsätter han att leta vidare, och vidare och vidare......



Husse finns det fler saker???? Jag vill leta mer!!!

Vi körde även en del uppletandeövningar med Cross som gick bra. Sen tog vi en promenad där jag fick många tillfällen att träna inkallning. Cross har full koll på mig och när jag ropar på honom kommer han direkt som ett spjut i 110 km/h eller i alla fall 20 km/h!



Här har jag gömt mig bakom en gran och Cross är på väg mot mig!



Kan man annat än älska den här lilla gosplutts sötnosen!!!



Eller den här sötnosen med för den delen!!!!

Efter en lyckad och härlig dag i skogen så for vi hem och fixade det som jag har dille på nu......




Ceasar sallad.....SÅÅÅÅÅÅ gott!!!

Ceasar sallad är ju så enkelt att göra och man kan variera med vilket kött man vill ha.

I min Ceasar sallad hade jag:

Salladsblandning med romansallad (finns att köpa färdiga påsar, så smidigt)
Parmesan flakes (finns att köpa färdigt eller hyvla själv med osthyvel)
Knaperstekt bacon
Crutonger (med vitlök/persilja smak)
Ceasarsallad dressing (Steakhouse Ken´s- Creamy Ceasar, är den godaste tycker vi)

Smaklig måltid!!!

Imorgon ska vi träffa Linda och hennes Clicker igen för att träna mer spår och uppletande. Ska bli kul att se om jag kan få Cross att komma på inkallning när han busar med Clicker.........

Ha en underbar dag, det ser ut att bli SOL!!!!!!!!!!!!







Kommentarer
Postat av: Maria

Tusen tack!

Det är kanonkul med bilder! :)

Finns det inte någonstans i ditt blogprogram där du kan lägga in en bild i "Headern"?

Jag har fixat till min bild med texten i photoshop och sedan bara lagt in den... Inget avancerat alls :)



Kul att läsa och kika på bilderna över er spårträning.



Ha en riktigt bra dag!

2010-06-22 @ 09:44:39
URL: http://sluggster.blogs.se
Postat av: Ingrid

Såå duktiga ni är. Men jag skulle nog också gått 50 meter och vinklat nittio grader till höger på den beskrivningen. Jag natar att han menade att du skulle gå en båge/dra dig åt höger? Skit detsamma, han klarade det ju:-).



Och så dessa goda maträtter. Passa dig! Snart kommer jag med en resväska och knackar på..;-)

2010-06-22 @ 21:52:08
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Angelica

Du är välkommen Ingrid!

2010-06-23 @ 06:31:57
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:34:15
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0