4 schäfrar och midsommartips!

Jösses, vad vi är på gång nu! Klockan 8.00 imorse var det dags igen! Tog med Cross till Finspångs brukshundsklubb för att träffa Linda med sina två schäfrar Clicker (brorsa till Cross) och hennes Dexter. Idag var även Mia med med sin Irma som tävlar i elitspår!

Det blev ytterligare en härlig hundträningsdag och Cross var så duktig som hans matte låter honom vara:).



Riktigt laddad var han i uppletande övningarna!



Kom in sååååå duktigt med leksakerna!



Då blev det självklart belöning med lite bus........

.....och ännu mer bus!!!



Mia hade svårt att hålla Cross för han slet och drog och ville iväg och leta
.....eller så stod han bara helt stilla och väntade på att få börja leta....ja det kanske
är närmare sanningen :)



Även Dexter körde uppletande.



Och så även Irma!



Och även Clicker som här får sin belöning!

När våra 4 schäfrar kört sina olika uppletande övningar åkte vi till appellen ( jag börjar verkligen snacka hundträningsspråk nu...... uppletande, appellen, lydnad, kommendera, spår, sök....you name it ), för att träna hundarna i lydnad. 



Jag körde först, blev lite kontaktövningar med clicker dosan........



.....samt stanna kvar övningar.

Jag försökte mig också på att få Cross att ligga. Han VÄGRAR lägga sig och hur jag än bär mig åt så får jag inte honom att ligga ner!!!



Mia ryckte in för att visa mig olika sätt att få fram ett spontant liggande som
går att belöna. Det gick väl lite bättre för Mia och hon lyckades få honom att
lägga sig en gång, sen var det tvärstopp.........



Love you anyway.......



Linda och Clicker tränade också kontakt och de har verkligen en bra kontakt!!!



Mias Irma är 5 år och kontakten är klockren!!!



Krypet däremot....inte lika klockrent....än :)

Jag är SÅÅÅÅÅÅ glad över att ha träffat så härliga människor som dessutom tycker att det är helt okej att träna hund med en sån som mig......lite lätt halvtrög, nybörjare, men med ett stort intresse för att lära sig :)

Faktum är att en stor del av min tankeverksamhet just nu går till Cross och hans träning och så en sak tilll......vad vi ska äta på MIDSOMMAR!!!!!!

Jag äter INTE sill och potatis, nej fy fasen, yak!!! Nej, för när de andra äter sill och potatis så ska jag äta detta....





Vad sägs om denna smögen cheesecake.......sååååå goooood!!!!!

Här kommer receptet:

Botten:
Ca 6-8 skivor kavring
75 g rumstempererat smör

Cheesecakesmet:
400 g räkor med skal
4 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
1 burk färskost med pepparrotsmak
½ dl finhackad dill
2 msk röd stenbitsrom
½ finhackad rödlök
4 st. gelatinblad

Garnering:
100 g räkor med skal
1 citron i tunna skivor
1 burk röd stenbitsrom
dill

Mixa smör och kavring till en smulig massa. Tryck ut det i en form med löstagbar botten, klädd med fastklämt bakplåtspapper i botten. Ställ kallt. Lägg gelatinbladen i kallt vatten ca 10 min. Skala och hacka räkorna grovt. Blanda dem med ca 3 dl av crème fraichen, majonnäsen och färskosten. Blanda ner finhackad dill, rödlök och stenbitsrom.

Krama ur gelatinbladen ordentligt. Värm resterande crème fraiche försiktigt i en kastrull. Lägg i gelatinbladen och låt smälta på låg värme under omröring. Häll ner detta i cheesecakeblandningen och blanda ordentligt. Häll över smeten i formen och täck med plastfolie. Låt stå i kylen minst 5 timmar, gärna över natten.

Garnera cheesecaken innan servering med stenbitsrom, skalade räkor, citronskivor och dillkvistar.

Garanterat succé på midsommarbordet!!! Våga vägra sill och potatis!!!!!

Allt gott till er alla i sommarvärmen!!!

Johanna Hagung tänker på dig imorgon! All lycka till er!!!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den där cheesekakan verkar god, men även om jag vågar så säger jag inte Nej till sillen. Ser faktiskt fram emot den. Matjesill med gräddfil, gräslök och potatis....mmmm gott!

2010-06-23 @ 21:22:49
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Nina

Håller med Ingrid, utan sill och potatis på midsommar det går ju inte. Smögen cheesekakan måste man prova,ser väldigt god ut.



Ha en skön midsommar.



Aqila&Nina

2010-06-23 @ 22:56:32
Postat av: Linda och Clicker

Haha, fem schäfrar. Jag fick det till fyra om du inte räknade Björn förstås. Tack för en kanondag, ses på lördag för ännu en! Kanontips på mat till midsommar.

2010-06-23 @ 23:21:06
Postat av: Mia o Irma

Tack själv för idag! Ni har så goa valpar både Linda o du. Beträffande ditt ligg så minns jag lite annorlunda, Cross la sig spontant på tredje försöket men du kanske glömt det. Fint va det vilket fall som helst.

2010-06-24 @ 00:22:04
Postat av: Angelica

Linda och Mia: jag har ändrat lite i blogginläget nu.......det fungerar inget vidare att skriva på kvällen för mig, hjärnan är liksom inte med ;), får skylla på det!

2010-06-24 @ 07:22:15
Postat av: Angelica

Nu kan jag inte stava heller....blogginlägget ska det vara, med två g....

2010-06-24 @ 07:28:06
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:36:14
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0