Vad är det som händer???

Vad är det som händer med min lilla Cross? Han biter sönder allt, han tassar uppe på nätterna och känns orolig. Jag börjar släppa tanken på att det enbart skulle bero på någon slags understimulans. Mina barn har alla haft en hemstickad "Pippi" tröja som min faster stickade en gång i tiden, och nu har turen kommit till lilla Emil att få bära den:)

En gång fick han ha den, sen blev den sönderbiten. Den låg ihopvikt på en stol och i ett obevakat ögonblick slet Cross sönder den.......:(. Samma sak när jag ställde ut en papperspåse med tidningar utanför ytterdörren. När jag kom ut några MINUTER senare ligger det sönderrivna pappers bitar över halva tomten :(. Ska vi behöva stänga in honom? Känns inte bra!

Trist är det!!!

Idag har vi varit ute och tränat med Team Clicker. Linda tyckte också att han kändes orolig.

 

Om jag bara kunde läsa dina tankar.............



Clicker var i fin form som vanligt, sååååå duktig!!!



Clicker



Trots att jag är en smula trött på Cross bitfasoner, så känns det så kul att träna med honom :)

Vi tränade en del olika lydnadsmoment efter coach Lindas instruktioner. Hon tyckte att det märktes att vi tränat en del sen sist och det kanske det gör. Speciellt liggandet har blivit bättre. Nu är det väl snarare så att han lägger sig så fort man tittar på honom........och har en godis i handen såklart:).

Clicker och Cross fick gå två relativt långa spår på gärde också, med lite vind. Svårt för två 7 månaders valpar kan tyckas men icke.........SÅÅÅÅ DUKTIGA båda två!!!!



Först ut var Cross........



Bus vid slutet, så stark han blivit den lilla skiten!



Clicker på väg ut.........



Bus vid slutet........

Det blev verkligen en härlig träning! Nu måste jag sluta skriva och kolla vad min älskade Cross styr med. Just nu känns det som att det är mera pass på Cross än på Emil:(.

Ha en underbar helg och allt gott alla Crossdiggare!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja visst är det trist. Men det skiljer en hel del mellan olika hundar hur "bitiga" dom är och i vilken ålder det uppstår.

Och ja, det kan vara så att du kanske måste "avgränsa" hans utrymme när du inte kan ha uppsikt. Det jag säkert vet är att det går över, men i åldern alltifrån 4 månader upp till dryga året kan dom vara rent ut sagt för djävliga. En del. Medan andra inte rör någonting. Jag kan berätta historier om det jag. Vi hade en tik som vi tog som valp under min barnledighet. När jag började jobba började eländet. Ändå hade hon gått långpromenad på morgonen och var inte ensam särskilt många timmar per dag. Kan se framför mig hur de äldre hundarna låg och höll tassarna över ögonen för att slippa se hur hon höll på...Där kan man snacka om att förstöra. Det slutade med att vi lät specialbygga en stor bur där hon fick vara när vi var borta. Efter ett halvår kunde vi montera ner buren och hon skötte sig utan problem.

2010-09-25 @ 21:37:27
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Oj, det låter inte så roligt. Ibland händer det att någon av mina hittar på hyss när jag inte är hemma, men oftast sköter dem sig.



Hoppas att det är något övergående beteende!

2010-09-26 @ 18:39:13
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Lena

Hej där!

Tänk på att hundar kommer i "tonåren" precis som barn gör. Gör inte så stor grej av det (fast det är jobbigt) utan som med barnen, var extra tydlig med gränserna vad de får och inte får.

Vi måste höras snart! :-)

Lena

2010-09-29 @ 07:28:51
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vad duktiga ni är som ligger i och tränar så. Och stora killar har dom blivit också :)



Hoppas det kommer en ny uppdatering snart för det är så kul att läsa om bad du och Cross gör. Sen alla fina bilder som du tar.



Ha en fortsatt bra helg :)

2010-10-10 @ 00:09:58
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0