Spårdag och kylskåpsrensning

Bad boys, bad boys, what you gonna do...what you gonna do when
I come for you........




Idag var det dags för Cross att vara med husse på jobbet igen. Själv har jag haft fullt upp med att springa hos frisörer och klippa barn, köpa examenskläder, presenter till fröknarna.......



Schäfervalp Cross anmäler sig för spårtjänstgöring......

Efter söndagens ganska lyckade spårträning med Linda och hennes Clicker, ville maken gärna prova om Cross verkligen har DET som jag påstår att han har. Själv åkte jag till Linköping med två av barnen.




Efter en del lyckade klädinköp till barnen och åt mig själv, slog vi oss ned på ett urmysigt café. Jag skulle precis ta första klunken av min Kaffe Latte när min mobil ringde.Det var maken som gratulerade mig till att ha lyckats med spårträningen. Han hade lagt ut två olika spår och Cross hade spårat klockrent. Han lät så lycklig och jag blev också så lycklig....våran snuttispluttis kan spåra.



Spåra, spåra, spåra..........



Spåra, spåra, spåra.........(måste HA ny kamera!)

Efter Cross lyckade två första spår ville husse testa honom igen med ett lite svårare och längre spår. Spåret blev 205m och ca 30 minuter gammalt. Vad gör Crossen tror ni? Jo, spårar klockrent igen!!!!!!!!

Det man kan se just nu är att Cross prioriterar spåret, slutföremålet är inte så viktigt, så det får vi träna på!

Ikväll blev det kylskåpsrensning till middag. Jag köper alltid så mycket mat. Går där i affären och plockar...tänker att det här är bra att ha hemma och det här och det här kanske någon blir sugen på. Våra kylar är alltid fullproppade.....tyvärr slängs en hel del :( 



Idag blev det:

Nästan Grekisk sallad (hade tyvärr slut på oliver)
Rostbiff
Serranoskinka
Kalkon
Fefferoni
Varmrökt lax
Morbergs tomatsallad
Skagenröra
Sweet chiliröra

Det känns som att det är läge för att äta en hel del sallad nu, för beach -10 är faktiskt här!!!Fasiken att jag jämt ska inse det för sent :(



Morbergs tomatsallad

Den här salladen är supergod och vi brukar ha den till olika kötträtter, tyvärr så passade inte ihop med den övriga maten. Yak... säger jag.



Jag försöker alltid, om det så är korv med bröd vi äter, att lägga upp maten fint. I alla fall så fint som jag kan :)

Ha en superduper trevlig kväll eller dag, beroende på när du läser. Glöm inte att skriva en liten kommentar :)




Kommentarer
Postat av: Linda och Clicker

Vilket spåress!! Nu e det bara för matte att bevisa att han spårar ännu bättre med henne. Beach 2010, ja jag är också ganska sen att komma på. Ställde mig på vågen idag och det såg inte bra ut. Det resulterade i tonfisksallad till matlåda till jobbet. Men det slank ner det också.

2010-06-08 @ 20:10:10
Postat av: Mattias

Grattis! En riktig spårare den där Cross..God mat också, som vanligt :)

2010-06-08 @ 21:13:13
Postat av: Jonas & Chriga

Häftigt! Nu blir jag med sugen på att stegra svårighet på spåren.

2010-06-08 @ 21:27:31
URL: http://chrigasblogg.blogspot.com/
Postat av: Nina

Vad roligt att han tycker om att spåra, tror att husse kommer att fortsätta att låna honom av dej mer och mer eller.....

2010-06-09 @ 12:03:56
Postat av: Angelica & Cross

Ja, Nina det stämmer nog att han vill det.....men snart har han arbetat sin sista dag och ska vara hemma med lilla Emil i 6 MÅNADER!!!!Så då får han bli min hundcoach här hemma :)



Linda jag är inte lika modig som du, jag vågar inte ställa mig på vågen....

2010-06-09 @ 12:47:32
Postat av: Ingrid

Hmmm om i har viktproblem - skaffa en valpkull. C-kullen knaprade bort 6 kg på mig. Men jag är inte ledsen direkt även om det har kommenterats. Enda nackdelen är att kläderna hänger så förbannat. Och inte vågar jag köpa mindre storlek. Man vet aldrig...;-).



Vad roligt med Cross spår. Vill inte förstöra din glädje - men alla hundar kan spåra. Det gäller bara att motivera dem att verkligen, verkligen vilja.

2010-06-10 @ 00:38:42
URL: http://www.kennelenduro
Postat av: Carolina

Ha ha! Bilden när han sitter på bilen är ju jättebra! Snacka om kaxigt! =)

2010-06-13 @ 09:47:05
URL: http://elvisochpresley.blogg.se/
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:25:03
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0