FEST!

Igår började dagen med att jag var tvungen att ta ett tungt och svårt beslut. Efter att min förkylning under natten eskalerat i en iiiiiihärdig hosta, så insåg jag att den valpträff jag sett fram emot, skulle ske utan Cross och mig. Så blev det. Får verkligen hoppas att vi kan åka upp när det är kennelläger. Tiden går så fort. Snart är Cross 5 månader och jag hade hoppats att vi skulle ha kommit längre i vår träning, men det är bara att konstatera att det har vi inte! 

Min man som vill mig det allra bästa, försökte på sitt sätt hjälpa mig så jag skulle må bättre inför min stundande födelsedagsfest. Han gav mig ett glas whiskey som han påstod skulle dämpa min hosta (urk, vad starkt det var!!!). Jag vet inte om det hjälpte min hosta, men tiden fram till gästerna skulle komma bara rusade iväg.......vad nu det kunde bero på?

Det blev en liten tillställning med mina föräldrar och syskon och vänner.





Som välkomstdrink blev det jordgubbsbubbel.



Som tilltugg till drinken hade vi chokladdoppade jordgubbar.



Maken grillade som vanligt....han är en riktig hejare på att få köttet mört och smakrikt!



Sonen på ryggen som vanligt....han trivs så bra där. En rekommendation
till alla som har små barn, skaffa en bärstol!!!



Tänk bort ölburken........



Vi bjöd på:

Grillad kycklingfilé
Hel grillad fläskfilé i whiskey marinad
Färsk potatis
Bulgursallad
Tzatzíki
Fetaost
Grönsallad
Min specialsås med sweet chili
Prosciutto med galiamelon
Grekiskt lantbröd

Det blev såååååå gott och sommarfräscht!!!



Som efterrätt hade vi en somrig cheesecake. Receptet kommer här:

15 digestivekex
100 g smör

200g philadelphia ost
2 dl vispad grädde
1/2 dl florsocker
Garnering

Mosa kexen blanda med smöret som du smält. Tryck ut i en form. Låt stå kallt en stund i kylen.
Vispa grädde, blanda med osten och florsockret, bred ut över kexbotten, låt stå kallt ca 30 min. Garnera med vad du vill. KLART!!!!

Superduper enkelt va? Och gott!



Här är lite av de fiiiina presenterna jag fick:

4 pasta/salladstallrikar från Bruka design
Choklad och brändamandlar
Smaksatt kaffe med choklad och kardemumma
Liten bröllopsburk
Tårtspade
Mjölkskummare med tillhörande kanna
Digitalfotoram
Slöjdalster (alien) från sonen



Den här fiiiiiiina och sköna koftan fick jag av min älskade man!

Det blev en jättetrevlig fest och som så många andra gånger förrut så började vi spela spel framåt småtimmarna. Jag älskar sällskapsspel och igår spelade vi ett spel som heter Med andra ord. Det var såååååååå roligt och det var länge sen jag skrattade så mycket!!! Vem som vann? Ingen aning..........

Hundarna då? Vad gjorde dom?



De busade på som vanligt.........

Nästa vecka är det HUNDTRÄNING som gäller!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vi hade också fest i går kväll. Trots att jag hade förberett det mesta fredagkväll/natt, så blev det ont om tid på slutet. Så hur du skulle ha kunnat fixat allt det där efter en valpträff även om du varit frisk - det fattar inte jag...:-).



Vi tränade ungefär som förra gången och att du inte hunnit tillräckligt långt i träningen är skitsnack. Det är ju fortfarande valpar och ALLT du gör med din hund gäller som träning. Han har åkt helikopter, varit med på polisstationen, besökt Stockholm, tagit sitt första bad...osv. Även att ta det lugnt en dag är bra träning..;-).

2010-06-20 @ 23:20:06
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

PS. Tack för de fantastiskt vackra blommorna.

2010-06-20 @ 23:21:19
Postat av: Angelica

Jo, det där med att hinna....nästan allt vi hade, utom att koka potatis och grilla köttet var förberett på fredagen. Men även om vi hade en bra planering så hade vi åkt tidigare hem från valpträffen, det var tanken :). Hörde att ni haft en härlig dag!

2010-06-21 @ 07:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0