Ta mig till havet........

Härliga tider, strålande tider! Midsommarfirandet är över men....... inte sommaren :)



Midsommarafton firades i Söderköping.

Det var så traditionellt som det bara kan bli. Med folkdräktsprydda gammeldansare och dragspel och sång. Självklart var jag med och dansade kring midsommarstången, lyckades få med mig några utav barnen också :)



Emils första midsommar!



Självklart var Cross också med!



Nej, jag är inte gravid....behöver nog dansa rätt mycket mer ser jag :(

Efter midsommardansen gick vi en liten promenad allihop runt kanalen i Söderköping. Riktigt mysigt med alla båtar och alla finklädda glada människor.



Superbra miljöträning blev det!



Min far och maken går och drömmer sig bort.........

Sen var det dags att åka hem till mina föräldrar på "efterfest".



Den här förrätten hoppade jag över.........bläää!



Sedvanlig grillning av karlarna...........

Läste att det kommit en bok som hette något i stil med grillning för kvinnor, artikeln menade att vi kvinnor också kan grilla och i boken finns det tips och annat att tänka på....när vi kvinnor ska grilla. Men hallååååå....tror det är dags att ringa diskrimineringsombudsmannen snart. Anledningen till att vi kvinnor inte grillar är ju självklar. Vem vill stå i världens hetta, ohälsosam rök som bolmar upp och ett nedrans klagande om köttet blir bränt........måste vara en man som skrivit den boken ;)

Nåväl, vårt kött blev inte bränt och något klagande blev det inte heller, utan vi hade det mycket trevligt!
Kvällen slutade inte alltför sent och pigg som en lärka (nja nästan iaf) imorse, åkte jag iväg till Finspångs brukshundsklubb för att träna Cross tillsammans med Linda och hennes Clicker! Jag tog ett beslut idag gällande Cross och hans träning som maken och jag inte är överens om.......det kommer i nästa inlägg förhoppningsvis imorgon innan vi åker till........



.......SMÖGEN........det ska bli så härligt!!!!



Det verkar som att vi kommer ha tur med vädret....håll tummarna!

Nu måste jag fortsätta att packa, men innan jag gör det så måste jag bara tipsa om den helt fantastiskt goooooda laxrätt jag gjorde idag! 



Så här gott såg det ut och ännu godare var det!

Här kommer receptet för 4 personer:

4 laxfiléer à ca 150 g
2 små gula lökar
2 små röda paprikor
olja att steka i
3 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
4 msk god pesto
1 tsk salt, minst!
1/2 dl vitt vin
pinjenötter

Strimla lök och paprika och stek mjuka i oljan. Lägg över dem i botten på en ugnsform. Lägg på laxfiléerna.







Blanda grädde, cremé fraiche, pesto, vin och salt. Häll gräddblandningen över laxen. In i ugnen, 185 C ca 30 min. Rosta under tiden pinjenötterna i en het torr panna.





Vi hade bara sallad till. Men jag tror att det är ännu godare med pressad potatis eller ris till!

Smaklig måltid!!! Testa detta, en given succé!!!

Allt gott till er alla hoppas ni har semester och kan njuta av det fina vädret!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Befinner mig fortfarande i Sälen, men har fått låna ett mobilt bredband och kikar runt lite.

Måste prova den där laxrätten. Har du inte funderat på att ge ut en kokbok? Skulle absolut köpa den.



Är förstås grymt nyfiken på vad du beslutat avseende Cross träning. Ännu nyfiknare blir jag när du och maken inte är överens om detta. Undrar så vem av er jag håller på;-)

2010-06-30 @ 18:21:29
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:33:49
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0