Lyckat spår och grillfest

Så där ja, nu är vi på gång :). Igår blev en mycket lyckad dag!

Vi träffade Linda och Clicker för lite intensivhundträning igen. Vädret var på topp och det var så härligt att få komma ut i skogen igen och träna spår. Lite uppletande blev det också. Linda är ju såååå duktig och DET märks också på hennes lilla men stentuffa Clicker.



Lindas Dexter var med och visade hur de stora grabbarna gör när de letar föremål.
Ett tu tre så var alla sakerna tillbaka....så kul att se!



Det gick riktigt bra för Cross på uppletandet den här gången!

Det märks så tydligt på Cross att han verkligen har DET när det gäller både spår och upplet. Det han inte har ....än...är en matte som kan läsa honom och lita på honom. Vid uppletandet hittar han sakerna snabbt och springer emot mig. Men där står jag och funderar....ska jag springa bakåt nu...eller mot honom eller skulle jag ropa bra eller var det byta leksak när han kommer fram...?????

Cross ser ju detta vilket resulterar i att han släpper sitt föremål och springer till mig och undrar vad han ska göra nu....stackarn! Linda tyckte att vi skulle köra uppletandet igen och igen och faktiskt så fick vi till det på slutet.



Clicker, han fattade ju som vanligt vad han ska göra och här kör han den klassiska...
...Give me the candy, I said give me the candy, give me the candy....
(visst låter det coolare på engelska!)



Fick låna en spårsele av Linda.

Förra gången gick allt fel när vi spårade och jag fattade ingenting. Den här gången bytte vi taktik. Linda upptäckte att Cross tar spåret direkt men av någon anledning så tror hans matte att hon vet var spåret ligger (trots att hon inte gör det!) och när Cross drar åt ett håll så vad gör denna matten då...jo...hon drar i spårlinan med full kraft åt det håll hon tror spåret ligger......ja.....nybörjade, trög....eller, ja vad säger man...shape up matte!

När jag väl litade på Cross spårade han klockrent!



Även ett spåress måste kissa, men tro inte att han slutade att spåra för det :)



Stanna kvar....

Lite lydnad han vi med också. Det gick riktigt bra, han fattar snabbt Cross!



Jag och min älskade Cross!!!

Efter ett par timmars träning i skog och på plan gick vi en skogspromenad och där tränade vi inkallning. Clicker har kommit så långt i sin träning att han trots att han och Cross busade loss för fullt, stack direkt till Linda när hon ropade på honom.....han är bra duktig Clicker!



Lämna mig ifred nu matte....please! Zzzzzzzzzzzzzz

Jag brukar ju lägga in lite matbilder och tips men det här inlägget är redan så långt så det blir bara en kortis den här gången :)

Vi skulle, SKULLE, ha haft en amerikansk barbecue, men sonen kräktes en halvtimma innan gästerna skulle komma och.....ja ingen ville komma när det finns en misstänkt maginfluensa i huset. Så det blev bara vi i familjen som fick grillmysa och en kompis till sonen som vågade sova över. Det var ingen maginfluensa!



Det här missade ni kära gäster...Mojiton var goooood och kall, slurp så var den slut ;)



Testade dessa grillsåser...båda var suuupergoda. Har haft lite svårt för rökiga smaker tills jag provade dessa...mmmmmmm sååå gott!!!



Maken hade fullt upp med att grilla allt kött och alla tillbehör, men
det fixade han som vanligt galant!



Så här såg någons tallrik ut....vem äter så där mycket???

Puh vilket långt inlägg....

Ha en bra start på nya veckan!!!






 


Kommentarer
Postat av: Linda och Clicker

Tack för ännu en trevlig dag i skogen.Det är sååå roligt att få träffa ett kullsyskon och hans matte. Det var så roligt att se utvecklingen i eran lek sen förra veckan. Och allt gick ju strålande! Vi ses (förhoppningsvis) om två veckor.

2010-06-07 @ 08:28:26
Postat av: Jonas & Chriga

Coolt med ett så starkt spårintresse att inte ens naturbehoven stoppar honom :-D

2010-06-07 @ 09:36:57
URL: http://chrigasblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Vad roligt att läsa om er träning. Så flitiga ni är. Clicker verkar vara ett riktigt ess, men det är klart att det är lite som du säger. Det går lite snabbare för rutinerade förare. Men vem har bråttom? Att köra upp en hund är en treårsplan..okej då fyraprsplan..;-).



Jag hade nog inte bangat ur för att ett litet barn hade kräkts. Brukar väl barn göra i bland?...;-)

2010-06-07 @ 14:23:18
URL: http://www.kennelenduro
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vad duktig han är lille Cross och då också föresten som kämpar så. Tycker du hinner massa för att även ha en liten människovalp också att ta hand om.



Han har verkligen vuxit på sig. Hoppas jag har möjlighet komma till nästa valpträff så man kan få se hur dom vuxit.



Den där grillade maten ser verkligen kanon god ut. Men jag får nog börja läsa din blogg hädanefter när jag är mätt för alltid efter jag varit inne här blir jag kanon hungrig.



Sköt om dig och pussa lite på Cross från hans gamla "kenneltant"

2010-06-07 @ 23:42:21
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0