Crossaren och Kebabsallad

Vilken härlig värmebölja vi har nu! Man kan sitta ute dygnet runt, om man vill. Just nu är jag såååå avundsjuk på alla som har pool. Inte heller känner jag någon som har det, så man liksom skulle kunna bjuda in sig själv :)

Björn ligger stadigt i skuggan. Han förstår vikten av att ta det lugnt sådana här dagar. Det gör inte Cross. Han far runt som vanligt tills tungan hänger ner till marken och han stapplande lyckas ta sig till närmaste vattenskål för att sen börja om på nytt.......

Igår köpte vi världens sötaste babypool till Emil!



Han verkligen njöt av att få sitta och plaska i sin nya fina pool, där taket bestod av en stor jättefjäril som solskydd!



Inte kunde väl stackars Emil förstå vilken ful fisk det var som lurade
i vassen bakom honom....



Så fort alla försvann utom synhåll satte han igång.......
CROSSAREN.

Vi undrade vad det var för konstiga ljud ute i trädgården. När jag kom ut fick jag se, ja ni vet vem....CROSSAREN. Han var i full färd med att slita poolen i stycken, innan jag fick tag i honom. För att uttrycka mig milt så tror jag det dröjer ett tag innan lilla sötnosen går i närheten av någon babypool igen. Blev lite, lite arg på lilla darlingen! 

Köpte en ny pool idag. Vad är oddsen för att den håller, säg en vecka, tror ni?

Idag blev det snabba kebabsalladen till lunch. Det är också en favorit här hemma. Tar ju ingen tid att göra alls och man blir rejält mätt. Så gott!



Bästa kebaben, tycker jag.





När man inte har tid att göra egna såser är de här de godaste till kebabsallad, tycker vi.



Smaskens!!!!

Sätt ungnen på 200 grader. Medan ugnen blir varm gör salladen. Lägg in kebaben på en bakplåtstäckt plåt i 5 minuter. Sen är allt klart!

Sommar, sommar, sommar......

Kommentarer
Postat av: Anneli & Christer

Vilken liten bushund, ta sönder poolen så där. Ni får nog gjuta en pool i cement om sonen ska få bada. Härliga matbilder.



Cenits matte & husse

2010-06-03 @ 16:29:58
URL: http://www.acbergstrom.se
Postat av: Ingrid

Nej fyyy vilken rackare! Förstår att du blev förbannad. Han lär vara värd en hel del innan han är klar..;-).



Älskar ruccula, med körsbärstomater, kalamataoliver och fetaost...Du får byta yrke och börja skriva åt någon mattidning tror jag:-)

2010-06-03 @ 17:04:54
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

Skrev ett långt inlägg om rackarn som försöker öka sitt värde...men det försvann.



Byt jobb och bli matskribent!

2010-06-03 @ 17:07:24
Postat av: Ingrid

Åh det kom med...

2010-06-03 @ 17:08:11
Postat av: Clint Eastwood

Pool .... Ja Ni vet ju vart vi Bor sååå...

Välkommen

Postat av: Nina

Där var han lite elak lille Cross.

När man läser denna blogg så har man matsedeln klar, man behöver inte tänka vad man ska hitta på att äta. Fortsätt så här.

2010-06-03 @ 22:17:24
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:31:26
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0