Bad och knäckig seeeeg paj

Prosit....usch, vad jobbigt det är att vara sjuk!!!!Jag är inte den som direkt ligger och vilar och äter vitaminer när jag är sjuk. Nej, av någon anledning så kör jag på som vanligt, trots kallsvettningar och ett hjärta som går i hundratio.

Nog om detta, min födelsedag blev mycket lugn och trevlig här hemma med familjen. Fin, fiiiiiina presenter fick jag. Här är en:



En Nikonkamera med ett extra låååångt objektiv!!!

Trotts att jag under flera månaders tid flikat in vid vissa tillfällen.till maken...tänk om jag haft en riktigt bra kamera nu, de flesta bilder på Emil blir suddiga, de hade visst rea på kamror nu såg jag.....jag har ju till och med skrivit på bloggen att jag önskar en ny kamera. Så trodde jag att jag skulle få någon spa-resa. Han har gett mig vissa ledtrådar som lett mig på fel spår....Jag blev glad över min present. Dessutom fick jag en annan sak av maken som jag också blev superglad över. Det och vilka andra presenter jag fick kommer i ett senare inlägg eftersom jag fotat dem med....ja ni vet vad...MIN NYA KAMERA!!!!

Eftersom det var så varmt igår, bestämde vi oss för att åka iväg med hundarna, för att de skulle få bada. Cross är ju en badkruka har det visat sig och jag har varit inne på att vi ska köpa en flytväst till honom. Jag misstänker att han är rädd för att drunkna. Maken som skrattar på sig när jag säger detta, säger också nej till att vi ska köpa en flytväst till Cross. Han kommer bada har han hela tiden sagt.

På vägen till badet åkte vi förbi det här fältet. Perfekt för hundträning tänkte vi.





Tränade inkallning och spår.

 

Hundcoachen med hans trogna assistent på ryggen!



På grund av HÄFTIG blodutgjutelse fick vi tyvärr avbryta träningen i förtid!

Så vi åkte till badet med hundarna......



Maken kämpade och kämpade för att Cross skulle vilja gå i.



Han gick väl i och drack lite.......



Så helt plötsligt, innan jag ens hann fota, springer han rakt ut i
de okända blå...och simmar tillbaka!





No more..... Mr badkruka!

När vi kom hem gjorde jag en favorit paj. Den är såååå god och knäckig och seeeeg! Det bästa med den är att den är lätt att göra.



Lägg krossad ananas (utan spad) i en pajform. Eller vilken frukt du vill!

Ta fram en gryta och gör så här:

Smält 150g smör.
Häll i 2 dl vetemjöl, 1 1/2 dl socker, 2tsk vaniljsocker och 1 tsk bakpulver.

Blanda allt med en sked i grytan (inget kladd med fingrar :) )

Smula över smeten över ananasen (bränn dig inte)



In i ugnen på 200 grader ca 20 min.



Klar!!!



Servera med hemmagjord vaniljsås eller köpt....mums vad gott!!!

Imorgon är det valpträff och på kvällen har jag min födelsedagsfest.....håll tummarna för mig att jag ska bli frisk!

Allt gott och sist men inte minst:

Tack för alla grattishälsningar, kort och sms. Jag blev verkligen superglad över att det finns fler än jag själv ;) som uppmärksammar min födelsedag!!!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

När valpar inte äter och oroliga valpköpare ringer och frågar så brukar jag säga: Ta undan maten. Och om valpen svälter i hjäl så ska du få en ny av mig. Jag har nämligen aldrig hört talas om hundar som svälter sig till döds.

Vart vill jag komma, jo det var det där med flytvästen. Om han kommer för långt ut och inte tar sig tillbaka utan flytväst, så lovar jag dig en ny hund...;-). Såvida det inte är tsunami då förstås. Man får också se upp om dom simmar där det är näckrosblad så att dom inte fastnar. Men rakt ut från en fin strand behöver du inte oroa dig.



Wow! Vilket recept. Jag kanske gör det åt mina gäster i morgon kväll.

2010-06-18 @ 15:41:56
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Jonas & Chriga

Grattis till en fin kamera "I like"! Ska bli väldigt roligt att se en massa fina bilder framöver..

2010-06-18 @ 15:55:54
URL: http://chrigasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna & Daniel

Grattis!!

Nikon har riktigt bra kameror... vi har givetvis också en nikon ;-)



Pajen låter väldans god! Du borde göra en receptbok!!



:-) // A

2010-06-20 @ 00:23:26
URL: http://www.hogosta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0