Resturangbesök i skärgården

Jag är ständigt på jakt efter den där supermysiga resturangen, med mat som man bara kan dö för. Har tyvärr inte hittat den än :(. Häromkvällen bestämde vi oss för att åka ut i S:t Annas skärgård här på härliga östkusten. Där ligger nämligen en resturang som för några år sedan var en av våra favoriter, men som de senaste åren varit allt annat än bra. Vid sista besöket där förra sommaren, så frågade en i vårt sällskap vilken sås som serverades till den fisk hon just beställt. Servitrisen visste inte, trots att de hade tre rätter att välja på! Sen har maten smakat som vilken hemlagade mat som helst, ingen kunskap om allergier så man vågar ju inte ta med ungarna....etc 

Trots detta valde vi att ge resturangen (Stegeborgs hamnkrog) en sista chans. Hemsidan var uppdaterad och menyn såg skaplig ut.



Vi väntar på maten....vi väntar på maten....vi väntar på........



Så äntligen kom vår gourmetmat.......

Usch, vad jag låter negativ. Men jag tycker att kostar man på sig att gå ut på resturang och äta så vill i alla fall jag ha en spännande meny och en någorlunda smakupplevelse i alla fall.....men det kanske bara är jag som är kräsen ;)

Ett av alternativen var hamburgertallrik så det fick bli det. Ett säkert kort kan man tänka. Men urk.....hamburgaren var som en studsboll...usch vad besviken jag blev!!!



Maken dränkte in sin mat i ketchup......ja, det blev ju inte torrt då i alla fall, se jag är lite positiv :) 



Utanför resturangen ligger en brygga där man kan lägga till (om man har båt då) och gå upp och ta sig en "matbit"..... Vi kom med bil.....



....men det finns någon som önskar att vi hade kommit i en sådan här makapär ;)



Hur som helst så är det en härlig miljö som resturangen ligger i och det väger väl upp en del.

Underbart härligt var det att komma ut en stund från allt vårt fixande här hemma. Hundarna börjar få lite långtråkigt tror jag. Cross har börjat tugga på sin Biabädd och det verkar som att han har tröttnat på Björn, för nu har han börjat söka nya vänner.....



Min pappa har byggt en kaninbur som är 100% hundsäker, så äntligen har kaninen fått komma ut!

Cross roterar runt buren som en Piraya runt en Guppy. Sen lägger han sig och med blicken följer han kaninens (Hugos) minsta rörelse. Jag hoppas att det fortsätter så och att denna sommar får ett lyckligt kaninslut..........

Bada mycket!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vi hade faktiskt en kanin för några år sedan och den gick jättebra i hop med hundarna.

2010-07-05 @ 16:33:33
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Själv äter vi nästan aldrig på resturang, men de få gånger man gör det njuter man som attans!



Sv: Nä, någon bloggsemester blir det inte. Att i genomsnitt skriva ett inlägg om dagen passar mig alldeles perfekt! :)



Jag har i dagarna uppdaterat min lista över bloggar för att enklare kunna läsa om vad som händer hos de som man har kontakt med - och visst ska du få en plats! Hade missat er i röran :P



Ha en bra dag!

2010-07-06 @ 12:10:13
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Halloy :)



Vilka härliga bilder som vanligt. Den med Cross vid kaninen ser rätt kul ut ;)



Håller nog med dig om maten. Går man ut och äter så förvantar man ju sig att det ska vara det "lilla extra" annars kan man ju lika gott äta hemma som blir billigare.



Så söt han är lille Cross.



Kram!!!

2010-07-06 @ 15:39:31
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Anneli & Christer

Håller fullständigt med om att går man på restaurang så ska maten vara värd att betala för. Var i Sälen under veckan och besökte en restaurang jag beställde oxfilé med pasta. Urk, pastan var överkokt och smaklös och oxfilégrytan smakade ingenting. Jag hade nog lagat till det bättre själv. Söt bild på Cross och kanin, lille Cross kanske väntar på rätt ögonblick ;-)

Hälsningar

Anneli, Christer, Cenit och resten av hundarna

2010-07-06 @ 18:47:56
URL: http://www.acbergstrom.se
Postat av: Maria

Usch va trist det är när man har en favoritrestaurang som plötsligt blir skitdålig. Men som du skriver... miljön höjer med all säkerhet det hela litegranna. Ser ju helmysigt ut.

En av mina hundar (gammeltanten) träffade på en kanin som hette Harry för en herrans massa år sedan. Hon kunde inte släppa den stackars lilla saken. Ägaren låste till slut in kaninstackarn i stallet för att den skulle få vara ifred. Vad händer då? Jo Nikki lyckas öppna stalldörren och tar sig in till Harry. Så det verkar som om kaniner är högvilt för hundar ;)

2010-07-07 @ 08:55:33
URL: http://sluggster.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0