Mr Badkruka is back!

Äääääääntligen!!!

Äntligen har vår hundbur kommit som vi beställt! Vi var lite tveksamma till att beställa en helbur först eftersom vi har en barnvagn som också ska få plats. Så allt från tillfälliga lösa burar till bara grindar har diskuteras. Vårt val föll alltså på en hel hundbur, och det blev toppenbra!

Så fort hundburen var på plats, tog vi vårt pick och pack och åkte ner till havet för att hundarna skulle få simma och svalka sig lite.



Hundarna hoppade in själva i buren direkt...okej då, Cross fick lite hjälp han är ju så liten!



Björn hoppade i vattnet direkt när vi kom dit.
Kom igen då Cross......hoppa i!



- Jag simmar väl lite själv då, så kanske han kommer.....sim, sim ,sim....



- Jag vill ju inte......låt mig va ifred.....



Glöm allt jag tidigare skrivit att Cross är som fisken i vattnet och att han älskar att bada.




Knappt hade vi kommit ner till vattnet förrens svanarna kom från alla håll och kanter. Då har vi tidigare kallat in hundarna och åkt hem. Men inte idag. Vi märkte att Björn inte var som vanligt. Han ville inte gå upp och ställde sig mot husse med en vädjande blick som tycktes säga....-Husse får jag.......



Björn simmade i full fart mot ledarsvanen, som fräste och rystade på sig.



Björn lät sig inte skrämmas utan simmade runt.........



.......och runt......framför svanen!



I vilket fall så fungerade det och björn hade till slut hela havet för sig själv :)



I 40 minuter var han själv i vattnet, simmade och skrämmde iväg svanar, sen gick han upp, rystade sig och satte sig bredvid husse och tittade ut över vattnet (tyvärr tog vi ingen bild men han var såååå söt).

Här hemma så fortsätter nyttiga/sunda livet och det ena GI receptet efter det andra avlöser varann. Igår testade jag detta......



Så här såg maten ut på bilden i receptboken........sommrit och smarrit va???


Här kommer receptet:

2 pers

500g riven squash
2 1/2 msk sojamjöl
1 ägg
1 finhackad vitlöksklyfta
1/2 tsk sambal oelek
75g riven gratängost eller gärna cheddar
Salt och peppar

250g rökt lax i skivor
Gräddfil

Lägg den rivna squashen i en handuk och krama ur all vätska. Blanda mjöl och ägg. Tillsätt squashen samt de övriga ingredienserna i mjölblandningen. Forma till handflatsstora plättar och stek till de får en brun yta. Lägg upp en plätt, strö finskuren lax över och toppa med gräddfil och en squachplätt....Klart!

Så här såg mitt resultat ut........




Inte så tokigt va, för att vara första gången att testa detta lite halvsvåra, men superduper nyttiga recept!

Om det var gott. Nej, jag tyckte inte det. Men min man och min dotter tyckte det var jättegott. Min man tyckte att det smakade lite som rårakor (om det nu finns någon mer än han som ätit det....rårakor...Qué).

Själv överlät jag min portion till maken, och gjorde en snabbsallad till mig själv, med getost och serranoskinka, betydligt godare!!!

Allt gott till er alla gulliga läsare och glöm inte att lämna en liten kommentar. Så kul att läsa vad ni tycker om det jag skriver :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina bilder!

Det där med att bli plöstlig badkruka drabbade vår Knutte också. Det går över, jag lovar ;)

Nu är vi ute vid torpet och första bilderna ligger redan uppe på bloggen :)

Ha det gott!

2010-07-09 @ 14:32:44
URL: http://sluggster.blogs.se
Postat av: Linda och Clicker

Snygg bur! Jag hade också tänkt gå iväg så att hundarna skulle få bada men istället blev det en akut tid till Norsholm med Clicker som bitit sig illa i tungan. Allt slutade dock väl och vi slapp sy. Farbror doktorn tog dock fram lilla saxen och klippte till på snoppen så nu ser lilla vovven ut som han ska där istället för i munnen.

2010-07-09 @ 17:36:26
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Så bra med en bur! Jag hade inte klarat mig utan en! :)



Ha en underbar dag!

2010-07-09 @ 18:15:08
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Maken

Älskar dig, min bloggerska.

2010-07-09 @ 22:07:20
Postat av: Lina

Jag är ju inne titt som tätt men kan vara dålig på att lämna något spår efter mig!



Här laddas också inför dag...sex som nyttig :-D Nu en långpromenad innan omelettfrukostt!

2010-07-10 @ 09:43:07
URL: http://midasoenya.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Det ser faktiskt ut som rårakor. Eller raggmunkar med mycket riven potatis. Rårakor=plättar av riven potatis.



Björn påminner om Cross kusin Bolt. Han är som ett barn som inte vill komma upp ur vattnet. Och när vi sen går mot bilen så behöver jag bara titta på honom så sätter han full fart mot vattnet för att bada mera. Allt-i älskar också vatten. Och Cross kommer säkerligen att sätta full fart i när han blir större.

2010-07-10 @ 10:38:09
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:28:18
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0