Min nya PT

Vad underbart livet är!!!!

Även om de senaste dagarna varit lite väl varma, så kunde ju inte vädret vara bättre :). Jag är ledig. Min man är ledig. Barnen är lediga (är det underbart, nja får nog tänka till lite på det.....rastlösa är de små liven just nu) Jag har en underbar familj och nu kommer det viktigaste just nu........JAG HAR KOMMIT IGÅNG MED MIN TRÄNING!!!!!!

Hela livet (nästan) har jag tränat, mest har det blivit kampsporter och löpning. Men av någon anledning så har jag de senaste åren faktiskt, nöjt med med lite långpromenader tillsammans med min älskade man. Men nu är det dags att säga Bye Bye till Mrs Soffpotatis! Nu är det trääääääääning som gäller!



Min personliga tränare är stentuff och jag vågar inte annat än att träna mitt max!



När passet är över får jag ett gäng pussar som uppskattning på att jag varit duktig. Vad gör man inte för dessa pussar ;)

Visste du att man måste springa så här långt för att förbränna:

15 cl lättöl = 0,8 km
15 cl starköl = 1,4 km
15 salta nötter = 2 km
1 hamburgare = 8km
10 pommes frites = 4km

Tänkvärt tycker jag!

Dagens middag blev detta:



Man tager vad man haver Wok!



Den här woken blev supergod!

Eftersom jag inte hade nudlar hemma, fick det bli fullkorns tagliatelle. Rätten har väl inte det lägsta GI- värdet, men eftersom jag nu satt igång att träna, så skrek min kropp efter kolhydrater. Har haft rätt ont i huvudet senaste dagarna, något som man lätt får när man tar bort kolhydrater från kosten. Så nu är man på topp igen:)

Om du vill göra den här goda och faktiskt superduper nyttiga woken så kommer receptet här:

4 pers

800 g skinkstek eller kyckling
2 vitlöksklyftor
1 liten purjolök
1 morot
1/2 liten squasch
1 rödlök
1 paprika
1/2 dl cashewnötter
1/2 litet blomkålshuvud
2 msk Kinesisk soya ev. mer
1/2 dl Sweet chili sås
Fisksås (ca 10-15 droppar)
Grönsaksbuljongtärning
Vatten
Salt
Peppar

Strimla köttet och stek med lite peppar och salt. Lägg undan köttet på ett fat. Stek först upp vitlöken, häll sedan i de övriga grönsakerna som du skurit i passande bitar. Stek ca 5 minuter häll på ca 1 1/2 dl vatten och en halv buljongtärning. Låt steka tills vätskan nästan helt är borta, rör om då och då. Häll i köttet och nötterna samt chilisås, fisksås och rör om i ca 1 minut. Klart!

Servera med nudlar, pasta eller ris!

Smaklig måltid!






Kommentarer
Postat av: angelica - fyrbarnsmamman

ja det kan tydligen smita in lite oväntade gäster den vägen :)



Gud vad man skulle behöva springa för att förbränna skräpmaten. Själv är jag inte alls förjust i springning.

2010-07-15 @ 00:55:04
URL: http://tvattlapp.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Alla på nätet är så duktiga med sin träning. Sista rycket gjorde jag för tio år sedan när jag tränade för Vasaloppet. Har också hållt på med idrott hela mitt tidigare liv.

Det där med tabeller om förbränning ska man nog ta med en nypa salt. När man tränar ökar man sin förbränning generellt. Det innebär att man har en högre förbränning även i vila än de personer som inte tränar. Det känns väl hoppfullt?..;-).

Bästa förbränningen ger dessutom högintensiv träning. Det innebär att förbränningen är lägre vid långa malande joggingturer än om man kör intervaller, dvs flera snabba lopp på kortare sträckor med vila mellan varje lopp. Den teorin gillar i alla fall jag som är en gammal sprinter och inte alls gillar långpass....Tränar Allt-i enligt samma princip.

2010-07-15 @ 09:23:32
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Jennie och Exxa

Haha charmig tränare du har! :)

2010-07-15 @ 10:11:41
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0