Jag vill ha båt...en stor vräkig lyxbåt...nu!

Ta mig till havet och gör mig till kung....eller drottning...what ever, bara jag får en båt!

Det är inte nådigt vad jag vill ha ett litet mysigt hus i Smögen med tillhörande lyxbåt, efter att ha varit där i 4 dagar! Såååååå mysigt!!!!



I en sån här liten, mycket liten, röd stuga bodde vi, ca 1 mil utanför Smögen!



Rakt över låg mysiga Hunnebostrand.

Det är inte lätt att hitta boende i Smögen när man har två schäfrar med sig. Men jag lyckades hitta en camping där hundar var välkomna (Ramsviks camping). Det fanns även en egen strand där hundarna kunde bada med tillhörande hunddusch!

Utsikten var otroligt fin och det luktade tång och hav .......mmmmm! Campingen hade egen resturang som var otippat bra. Rent och snyggt och varje morgon klockan 10 spelades det caribisk musik (fråga mig inte varför) och man berättade om vad som skulle ske under dagen, väder, kvällsunderhållning etc. Lite sällskapsresan över det hela. En liten nackdel var att frukostbuffén inte startade förrens 8.00!



Så innan frukost gick vi upp bland de släta granitbergen (gick att dra barnvagn över)
och tog en långpromenad med hundarna!



Glittrande hav och ljumma saltvindar....härligt!



Klarblå himmel........



Vi såg även en säl....eller är det.....

 

....ja det är det...lilla Cross simmar som han aldrig gjort annat!



Pappa Björn hade ett vakande öga på lilla Crossen som vanligt.

Cross är som förbytt. Från att ha varit rädd för att gå i vattnet och än mindre simma. Har han nu sakta men säkert blivit som fisken i vattnet. Han ville inte gå upp utan bara simmade och simmade......så kul att se honom!!!

När vi åkte in till Smögen fick hundarna stanna hemma i vår lilla stuga.



Bland det första jag såg när vi kom ner till Smögenbryggan var en Lexington butik. Riktigt bra början eftersom jag äääääälskar Lexington!



Båtar i mängder......



....i mängder. Den ena lyxigare än den andra. En del båtar var enormt stora och låååånga. Tänk att ha en sån båt! Vad fasen jobbar dessa med, undrar man ju? En var till salu....pris 2,8 miljoner. Kanske får fortsätta drömma..........



En båt som särskilt intresserade min man var denna r.i.b. båt!



Självklart ville han hänga med på en tur.



På väg ut......



....sen bar det av i en hejdundrande fart. 900 hästkrafter och 62 knop ( om det säger något), ja fort som attan gick det!!!



Söta fiskestugor.

Smögen är ju inte bara hav, båtar, shopping, folkmyller och sommarfeeling. Smögen ÄR ju skaldjur! Oj, oj, oj vad vi åt!





Den ena räkmackan efter den andre avlöste varandra. Handskalade, nyfångade smögen räkor....
..behöver jag säga att det var sååååååååååååååå gooooooott!



På kvällarna köpte vi olika sorters skaldjur och drack kallt gott vitt vin till!

Men om jag ska vara riktigt ärlig så kände vi sista kvällen att vi fått nog. Det blev för mycket av det goda och det dröjer nog ett bra tag till innan vi köper skaldjur igen! Det ligger väldigt många pizzerior i Smögen, till slut fattade vi varför. De som bor i Smögen äter nog inte allt för ofta räkor........

Jag kan verkligen rekommendera alla att åka till Smögen. Väldigt mysig by med småfiskarstugor som blandas med lyxiga skärgårdshus och med ett underbart hav precis bakom knuten! En riktig sommarstad....men vad gör man på vintern? 

Nu ska jag lägga mig i solen och njuta av ett stort glas iskall Coca-cola med massor av is. Hoppas att jag får lite färg :). Till lunch idag tror jag att det blir kebabsallad, känns som att det är läge för en massa sallader nu i denna underbara värmebölja :).

Allt gott!





Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Vem hade inte velat ha en rejäl båt i dessa dagar :)



Sv: Tack så mycket! Hon är saknad! :(

2010-07-02 @ 17:46:51
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Nina

Ja Smögen är verkligen mysig. Vilka härliga smörgåsar.

2010-07-02 @ 22:52:36
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vad härligt ni ser ut att ha haft och så mycke goda skaldjur. Jag avundas dig verkligen för det är ju så kanon gott :)



Vad kul att Cross börjat att bada, måste ju vara skönt för honom nu när det är så varmt ute.



Ha det så bra nu och smällt inte bort i solen ;)



Kram!!!

2010-07-03 @ 00:43:10
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:33:01
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0