Gi-sallad och styling

Vi är så rastlösa jag och min man! Vi klarar inte av att ha det lugnt och skönt, allt för länge. När andra badar och kopplar av sånna här varma dagar, vad gör vi då? Jo, vi sätter igång med att fixa Emils nya rum (han har sovit hos oss fram till nu)och samtidigt får de andra barnen byta rum. Så möbler bärs kors och tvärs genom hela huset och idag måste jag sätta mig och sy nya gardiner samt åka runt i diverse affärer för att hitta diverse saker som ska till de olika barnrummen...........puuuuh! Men samtidigt så älskar jag att hålla på och fixa och styla så jag ska väl inte klaga :)

Hundarna däremot gör inte mycket, de har vett att ligga och vila, med undantag för lite bus...



Det är bra med hundar som sysselsätter sig själva när matte och husse har annat för sig ;)

I natt sov Emil i sitt nya egna rum ( som kommer att bli så fiiiint) för första gången. 

 

Vem tror ni inte att jag hittade på en madrass i Emils rum på morgonen.....jo, som ni ser. En viss pappa som var rädd att han inte skulle höra om Emil vaknade.......trots att vi har babylarm och rummet ligger vägg i vägg med vårt sovrum! Vad säger man kycklingpappa.......eller en man som är värd sin vikt i guld, kanske båda :) 

Det är mycket som händer med Emil nu. Häromdagen började han att krypa och jag tycker mig också höra att han säger mamma är bäst....... ja i alla fall ma ma ma pa pa pa.



Här kan man snacka om snyggt kryp :)



Han börjar bli så stor nu. Min älsklingssladdis gullpluttsbebis. Att man kan älska någon så mycket!!!!

Jag märker att många inspireras av mina recept och bilder. Så här kommer lite mer.....





Testade denna Gi-sallad med kapris och marinerade tomater. Kändes väldigt fräsch!

Tomatmarinad till ca 400g tomater:

2 msk olivolja
1/2 citron
1/2 dl kapris
salt och svartpeppar

Skär tomater och lägg i skål med olivolja. Riv skalet på citronen över och pressa sedan saften från citronen över tomaterna. Blanda ner kapris och smaka av med salt och peppar.
Låt stå ca 20 min.

Bred ut ruccola på en tallrik, strö tomatblandningen över, ta något favoritkött och toppa med pinjenötter. Klart!!

Här kommer nästa tips!





Härligt goda biffar med pesto och soltorkade tomater, dijonsås och rostade grönsaker........mmmm så himmelens gott. Dryckes tips här är definitivt RÖTT VIN. Nästan vilket som helst eftersom maten är ganska salt.......tycker jag ;) 

Här kommer receptettill 4 pers:

Biffar

800 g nötfärs
2 msk grön pesto
1 ägg
3/4 dl soltorkade tomater
Salt
Peppar

Dijonsås

3 dl lätt cremé fraiche
2 msk dijonsenap

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda köttfärs med de övriga ingredienserna. Lägg på bakplåtsklädd plåt och in i ugnen ca 10-15 minuter. Biffarna ska vara svagt rosa i mitten när du tar ut dem annars blir de torra, tycker jag. Servera med dijonsås och favorit grönsakerna...bon apetit!!

Allt gott till er alla!!!!


Kommentarer
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:26:14
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0