Söta drömmar!

Har en ny taktik när det gäller Cross och hans träning. Istället för att få panik över att jag inte varit iväg någonstans i flera timmar och punkttränat lydnad, spår, upplet......, så tränar vi hela dagarna! Fast det kanske blir 1 timme totalt under en hel dag, fast utspritt....ja, ni fattar.

Och det börjar faktiskt ge resultat! Igår hade vi min syster och hennes man på besök. Cross for runt som en annan tornado när han skulle hälsa. Gjorde en lite tendens till att vilja hoppa upp på min kära syster och hennes make, men nöjde sig med att fara runt, vifta på svansen, slicka på dem, lägga sig på rygg.....ja ett helt hälsningspaket från en valp kan man säga :)

Cross brukar ha lite svårt att lyssna på mig när vi har gäster.....eller rättare sagt han skiter fullständigt i vad jag har att säga! Meeeeeeen igår sa jag till honom: SITT! Och han satte sig!!! Blev väl lite halvstolt över grabben! Min Cross....så lydig :). Framför andra dessutom........

När gästerna gått och vi plockade undan i köket, hör vi något som gnyr ute i trädgården. jag far ut och där ligger han, älsklings sötnosen mitt på gräset och drömmer så det står härliga till! Benen far som trumpinnar och hela han rycker. Faktiskt första gången som jag hör att han drömmer :) Sååååååå söt!!!



Schhhhhhhhhh, han sover.....

Allt gott alla hunddiggare!

Kommentarer
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vad söt han är då lille Cross när han ligger och drömmer :)



Hoppas ni får en bra dag. Här är det mulet och regnet hänger i luften :( Hoppas vi klarar oss från regn.



Kram!!!

2010-08-08 @ 09:48:44
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Ingrid

Hmm jag glömde kanske att säga det på valpkursen. Många korta pass är bättre än ett långt. De är nog faktiskt som med oss människor. Vi kan ju också behöva ett break för att nya intryck ska mogna:-)

2010-08-08 @ 14:29:00
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Eva

Sötingen! Ja, visst är det bättre att träna korta pass ofta istället.

2010-08-10 @ 19:42:22
URL: http://www.kohagslyckanskennel.se
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:25:59
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0