Första skyddsträningen

Igår var en sån här dag när allt inte riktigt blir som man tänkt sig, om det nu i och för sig någon gång blir det. För en tid sedan så var vi på Ikea och köpte lite skåp. Dessa var tänkta att monteras igår när maken var ledig. Jag vet inte om det är vi som har otur men varje gång vi handlat på Ikea, nog fasiken fattas det grejor. Så det blev att åka 10 mil för att hämta det som fattades :(.

Innan maken satte igång med monterandet körde han lite skydd med Björn. Då som från ingenstans kom Cross nu även kallad CROSSAREN!



Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



Säga vad man vill om Cross, men söt är han inte här!

Cross blev som tokig och morrade och hade sig. BRA, BRA, skrek maken och körde på. NEJ, NEJ, skrek jag. Jag vill verkligen inte uppfostra någon blivande värsting schäfer. Nej, skyddsträningen ska man vänta med, har jag läst och så får det bli! Jag fokuserar fortfarande på inkallningen......där är det same old, same old. Han kommer när han känner för det!



Crossaren var rejält på bettet, om man säger så.........

Idag blir det inget middagstips. Men imorgon ska jag lägga ut bilder på middagen som vi ska äta idag. Det ska bli såååååå gott. Något inför helgen kanske, missa inte det!!!!

Allt gott till er alla

Kommentarer
Postat av: Jonas & Chriga

Nja du har nog fel i en sak han är visst söt på bilden ;)

2010-06-01 @ 22:27:15
URL: http://chrigasblogg.blogspot.com/
Postat av: Helena Hagström

Söt Cross !!! Farliga bissingar där !

Jag väntade med Jaja tills hon va 18 månader innan hon fick smaka på skydd , jag vill först ha in lydnad till 99,9% procent ! Alla hund ägare vet ju att 100% finns inte,för det finns alltid 1%man aldrig vet



Ha de gött

2010-06-02 @ 07:32:10
Postat av: Ingrid

Nja, så farligt är det inte att köra bitövningar. Det ses som en ren lek. Jag vet inte om du kommer i håg filmerna från när valparna var 5-6 veckor då jag använde en leksak i ett snöre. För hunden är detta ingen skillnad mot att bita i en skyddsärm. Många tränar detta från tidig ålder för att t ex utveckla den sociala kampen och samarbetet med andra människor. Men genom att valpen har svårt att greppa en stor ärm så använder man kamprullar i stället. Det handlar då om att valpen får vinna och sedan uppmuntras att ta förnyad kontakt med "lekledaren" för att få fortsätta leka.



Om man däremot använder bytesförsvar eller andra metoder där man plockar i hundens aggressionspaket (försvar och skärpa) så tycker jag man ska vänta - om man nu överhuvudtaget ska plocka i dessa bitar. Missförstånd kan uppstå även i vardagssitationer, så det gäller att ha en hund som kan sortera och i grunden är "snäll" och social.

2010-06-02 @ 10:03:24
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

Gjorde enligt ditt recept i går och det blev en verklig hit. Däremot hittade jag inte pastan så det fick bli en annan god pasta jag hittade.

2010-06-02 @ 10:05:51
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Angelica & Cross

Håller med! Skyddsträningen får vänta lääänge, först måste inkallning och annan vardagslydnad sitta till 99%. Om vi ens kommer att träna skydd, vi får se. Han är ju så liten än :)



2010-06-02 @ 13:24:31
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:34:31
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0