Vilken överaskning!!!

Vi har under de senaste två månaderna renoverat vårt kök. Anledningen till att det som från början var ett två veckors projekt blivit två månader är ju självklart för alla som läser denna blogg! Så alla stunder som min man haft "ledigt" har gått till att fixa saker i köket, el, rör, skåp, kakel, tapetsering......han är stark som en oxe och klagar aldrig men jag har märkt på honom att det här med köksrenoveringen verkligen tagit på hans krafter (plus att finnas där för mig i  Cross träning) och flera gånger har han sagt att han önskar att allt var klart. Så vi bara kan ägna oss åt det som är viktigt i livet, barnen och hundarna.

Så nu när han skulle åka bort så anlitade jag hantverkare som fixade golv och fogning av kakel och satte upp lister.



Det svarta golvet är det nya. Innan var det ljusa klinkerplattor.

Medan hantverkarna höll på hemma så var jag ute med barn och Cross halva dagen och resten av dagen har jag fixat i huset så att allt skulle vara välstädat och snyggt tills han kom hem. Jag tog till och med tag i utemiljön och klippte gräs, planterade etc.......fasiken VAD TRÖTT JAG HAR VARIT!

I går åkte jag två av mina härliga söner och självklart Cross ut på picknick.



Så här mysigt hade vi det :)






När jag vände ryggen till var Cross snabbare än blixten framme och snodde en macka.
Jag sa ifrån på skarpen!!!



Då kom den här.....förlåt matte, förlåt.......



Cross var mycket intresserad av allt gott vi hade med till picknicken, utom jordgubbarna.
När jag smakade fattade jag varför. De luktade ingenting och smakade vatten. Köp inte de svenska jordgubbarna än, är ett råd från mig!



Nästan klart :)

Men hur reagerade maken då när han kom hem och blev allt klart undrar du säkert. Som svar på din andra fråga kan jag säga att allt blev nästan klart några små lister kvar bara. På första frågan svarar jag: HAN BLEV SÅÅÅÅ GLAD!!!!Fick tårar i ögonen och mumlade något om en sten som hade lättat från hans bröst. Alla som någon gång renoverat vet vad jag pratar om. Hela kvällen igår gick han flera gånger till köket och bara andades och log! Det blev en mycket mycket uppskattad överaskning! Nu har vi "bara" lite små fix kvar.

Idag jobbar han igen så jag vet just nu inte vad jag ska hitta på........vi får se :)



Jag hade dessutom klippt av mig 15 cm av håret och klippt lugg. Där är min underbara make som ALLA andra män.....han märkte det inte :)

Ha en underbar lördag!

Kommentarer
Postat av: Linda och Clicker.

Fasen vad fint köket var! Golvet gillar jag, vi har samma i vårt tv-rum (ser det ut som iallafall).

2010-05-22 @ 17:39:04
Postat av: Ingrid

Vilken fin överraskning! Jo jag vet. Vi har renoverat oss genom livet...;-). Faktiskt aldrig bytt kök, men jag förstår precis hur det är.



Kanonsnyggt kök. Får mig att för ett ögonblick längta tillbaka till vårt hus. Vi byggde det 2005, men vid närmare eftertanke så passar kennelverksamhet och nybyggda hus inte så bra i hop...;-).

2010-05-22 @ 22:19:52
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Angelica & Cross

Tack, så mycket vad roligt att ni tycker köket är fint! Jag lägger in lite fler bilder när allt är stylat och klart ;)

2010-05-23 @ 07:03:24
Postat av: Lina

Oj så fint köket är! Jag är ju intredningstönt ut i fingerspetsarna och älskar såna här "hemma hos bilder"!

2010-05-23 @ 17:25:46
URL: http://midaoenya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0