Miljöträning på hög höjd...



Men vem är det som kommer här.......?




Kan det vara....?



Ja, det är lilla Cross som är ute och "miljötränar".




Han är snabb som blixten, biter hål i vilken skyddsärm som helst, han är Cross, den tuffaste polishunden av dem alla!



Eller kanske inte riktigt.....än har han inte växt i selen och kommer nog heller inte att göra det.....kanske :)

Idag har varit en underbar dag och Cross var med på jobbet. Han tulltar runt och hälsar glatt på alla och är helt orädd. Inte ens en dundrande hellikopter kunde skrämma honom, tvärtom så blev han intresserad och ville hänga med. Han charmade naturligtvis alla och har hamnat i en hel del mobilers fotoalbum idag! Vi märker också att han tar efter våran Björn också. Tulltar efter honom och tar Björn upp en pinne, ja då gör Cross det med. Om han nu inte får för sig att han ska ha samma pinne som Björn. Han kämpar och sliter och ger sig inte i första taget. Men Björn (han biter igenom en skyddsärm.....ajjjj) är väl inte den rätte att ge sig på :)

Man kan tro att en dag som denna med så mycket nya intryck och upplevelser kunde ta slut på alla krafter hos honom, men icke sa Nicke. Han for som ett skogsvrå genom huset och jag fick busa ned honom tills han somnade den lilla sötnosen. Imorgon är det som vanligt fokus på inkallning och koppelträning och jag ska ta ställning till om jag verkligen ska gå en valpkurs med honom. Känns som att vi klarar oss rätt bra nu. Alla schäferdiggare vad tycker ni? Ska jag anmäla oss eller inte?

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: lena

hej. vilken kul blogg. nu kan jag ju följa med på era upptåg fast jag är så långt bort. ha de så bra och kram till er alla särskilt lilla Emil.

2010-05-11 @ 20:27:23
Postat av: Nina

Vad häftigt Cross åkt hellikopter. Tyckte han att det var okej?

Jag tror att ni fixar det själva att träna, kennelmamman ställer upp så gärna, tror jag.

2010-05-11 @ 20:52:45
Postat av: Ingrid

Blev så glad när jag såg Cross i helikoptern. Vilket härligt, spännande liv han har!

Jag har gått bra och dåliga valpkurser. Det beror helt på erfarenheten hos instruktörerna. Tanken är ju inte att valparna i första hand ska leka med varandra, utan att det ska handla om valputveckling. Josefina gick både valpkurs och åkte till Södertälje Syd där en klubbkompis har miljöträningsgrupper varje torsdag. Jag tycker nog att Södertälje Syd gav dem mer än valpkursen. Så jag håller med Nina. Du fixar detta utan valpkurs, men tycker du att det skulle vara kul att gå så ska du göra det.



Hoppas att det är ok att låna fotot med Cross i helikoptern till dagens blogg. Jag länkar till din sida samtidigt:-). Hej och hå...håll koll på besöksfrekvensen i morgon så får vi se om du fick någon peak..;-)

2010-05-11 @ 22:16:28
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Mattias

Bilden på Cross inne i helikoptern är ju klockren =)..Det kan ju knappast finnas bättre miljöträning än detta.

2010-05-11 @ 22:29:29
Postat av: Helena Hagström

Waoooooo Cross vilket fantastiskt liv du har både där uppe och nere på backen ! Vilken super häftig väst "den lilla polishunden Cross käfta inte med mig "



Massor av kramar till dig crosse killen

du blir nog en polishun i slutänden

2010-05-12 @ 07:07:53
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Vilken liten tuff hund han är då lille Cross, så liten och redan fått åka helikopter.

Han är verkligen så jätte söt den lille killen.



/ Ann-Margret.

2010-05-12 @ 13:07:18
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Linda och Clicker

Vilken upplevelse!Världens häftigaste bild. Vårat möte med flasklammen ligger i lä.

2010-05-13 @ 09:48:37
Postat av: Jonas & Chriga

Fantastisk miljöträning! Skall bli roligt att följa er utveckling här.

2010-05-13 @ 12:07:29
Postat av: Anna & Daniel

Kikar in på er blogg.

Va fin han är lilla Cross!

Vi har sett till att fixa länkar till er nykomlingar i Enduroklanen nu, så vi kan titta in här lite då och då :-)

Vi ses kanske på kennellägret!

Mvh Anna & Daniel

2010-05-13 @ 15:11:26
URL: http://www.hogosta.se
Postat av: Lina

Även jag ska se till att fixa länkar till er i Cuperkullen! :)



Ha en härlig helg!



Vänliga hälsningar Lina med Elsa

2010-05-13 @ 17:13:28
URL: http://midasoenya.wordpress.com
Postat av: Angelica & Cross

Vad jättekul att så många kommenterar! Såg att jag haft över 50 läsare (tack Ingrid)!

2010-05-14 @ 08:45:16
URL: http://enduroscross.blogg.se/
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:37:24
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0