Dagens tips!

Igår var det ju tänkt att vi skulle grilla, men maken höll på att fixa i köket så det drog ut lite på tiden och barnen hade inte lust att vänta. Jag vet inte hur era barn är men mina barn funkar så att de tror att mat görs i en handvänding "mamma när är maten färdig" och så efter en minut igen "mamma när är maten färdig"........

Så igår blev det att steka köttet. När jag surfade runt på nätet hittade jag ett gammalt favoritrecept på en suuuuupergod sås. Om ni bara ska göra en sås till i livet så måste ni göra den här!



Världens godaste pepparsås!!!



Dagens middag igår! Hade även på färdigköpt bearnaisesås, ingen hit! 

 
Jag älskar att laga mat och är helt tokig i såser och har ni något gott sås recept får ni gärna tipsa mig!

Här kommer receptet:

2 msk kalvfond
Torkad grönpeppar smulad efter smak (jag tog ca 1 msk)
1 dl rött vin
2dl vispgrädde
2 dl cremé fraiche
Soya (för färg efter tycke)
salt
malen svartpeppar

Koka vin, fond och grönpeppar tills hälften finns kvar. Häll i det andra och låt koka ihop. För tjockare sås red av. That´s it!



Något som jag också gör ofta är tomater i ugn med flingsalt och olivolja. 10 minuter i 220 grader och de blir supergoda! Denna bild är innan tillagning.

Idag blir det skogen igen med Emil på ryggen eftersom maken jobbar.....igen :(

Ska försöka blogga senare ikväll om hur dagen blev, tills dess må så gott alla schäferdiggare out there!







Kommentarer
Postat av: Helena Hagström

mmmmm va gott de måste jag prova

2010-05-24 @ 17:11:38
Postat av: Ingrid

Måste också testa detta. Älskar tomater i ugn. Det är det absolut godaste sättet att äta dem på. Kul att du och linda ska träffas. Hoppas du lägger ut lite foton från träffen.

2010-05-24 @ 23:42:29
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0