Cross den ettriga lilla saken...en blandras???

 


Alla leksaker måste kampas om!


Cross är inte den som ger sig i första taget...om man säger så.



And the winner is......Björn som alltid....än så länge.


                                               Vad joooooobbig han är den här killen!



                          

                                           Det är kvalité på hundleksaker.....NOT!


Vi har haft fullt upp här de senaste två dagarna. Dels så fick vi fara med ilfart till sjukhuset för lilla Emil hade blod i sina kräkningar. Efter en hel del prover så är vi nu hemma igen och han har fått medicin. Så nu kan vi andas ut lite och fokusera på Cross och hans träning. Igår hade jag så dåligt samvete för att han inte fått så mycket stimulans de senaste dygnet så jag tog med honom ut till skogen för lite kontakt- och inkallningsövningar. När jag parkerat bilen (ja, jag tog bilen fast vi bor så nära) så kopplade jag honom. En liten bit bort ser jag en tax som är ute och går med sin husse och matte. Han drar så mycket åt vårt håll att han plöjer hela grusvägen där han far fram. När de kommer närmare så händer det som jag också har hört drabbat flera bla brorsan Coola Pompe.
 - VAD ÄR DET FÖR RAS, säger de? Det är en schäfer säger jag. Då kommer slutklämmen.
 - Vad ovanlig han ser ut, det ser inte ut som en schäfer.

Inte nog med att de förolämpade Cross, dessutom frågade de om deras gläffsande, stressade lilla tax fick hälsa.
- Han får inte hälsa på andra hundar än, sa jag sen gick vi. När vi gått några steg så hörde jag att kvinnan sa:
- Vad söt han var.
Jag förlät dem direkt. Vi hade en härlig stund i skogen till slut. Idag står det vaccinering på agendan och min man ska hjälpa mig att träna inkallning. Jag har också bestämt mig för att köpa en dagbok där jag ska skriva upp varje dag vad jag eller rättare sagt Cross ska träna och sedan skriva lite hur det gick. Avaktar lite med valpkurs beslutet.

Här kommer min lilla älskling igen, är han inte den absoooolut sötaste lilla valp ni sett?


Kommentarer
Postat av: Mattias

Haha jag förstår inte varför folk blir så förvånade när man säger att det är en schäfer, hur förväntar dem igentligen sig att en schäfervalp ska se ut? :)..Hehe jag och Pompe va med om nästan samma sak som den gläffsande taxen, fast det va en galen chiwawa som slitit sig och stod på två meters håll och skällde konstant, Pompe verkade dock bara bli triggad av detta haha, han skällde tillbaka som en galning och försökte låta grov i sina skall :D

2010-05-14 @ 09:35:33
URL: http://enduroscoolapompe.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hoppas att det löser sig med Emil och hans sjukdom. Läskigt!

Han är bara föööör söt den lille killen. Ett riktigt charmtroll. Lycka till framöver!!!

Postat av: Ingrid

:-))

Jo, dom förväntar sig de klassiska schäferfärgerna, dvs svart o gul/svart o röd. Svarta och gråa schäfrar finns inte i folks sinnevärld. Kommer i håg när jag tog med mig hela B-kullen i bilen och stannade till vid en miljöstation för att slänga förpackningar. Folk som var där kikade förundrade på de 8 valparna. Dom såg mycket skeptiska ut när jag sa att det var schäfrar. Och jag förstår dem. De svarta såg mer ut som new foundland-, labrador och flat coated retrievervalpar. Och dom grå såg ut som blandraser med inslag av jämthund och stövare. Det finns fortfarande dom som undrar vad Allti är för ras. Om det nu är någon tröst.

2010-05-14 @ 12:23:54
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ann-Margret

Vilka härliga bilder på lille Cross och Bamse.

ska bli jätte kul att träffa den lille killen i morgon.

2010-05-14 @ 23:15:49
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Ann-Margret

Sorry jag mena Björn...Inte vara lätt vara gammal och drabbas av minnes förlust ibland.....

2010-05-14 @ 23:17:10
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Helena Hagström

Ja den frågan har jag fått många ggr oxå VAD ÄR DET FÖR RAS ??



EN GÅNG SVARADE TAX FÖR JAG VA SÅ EVIGT TRÖTT PÅ DENNA FRÅGA

( de va lite dumt av mig men men

2010-05-15 @ 15:42:41
Postat av: sanna

Cross var busig idag han hoppa på mig. Dom är så söta Cross och Emil. Tack för kakan den va god. Mvh Sanna

2010-06-05 @ 21:04:51
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:37:59
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0