10 veckor och supertuff

Tjena grabben, jag heter Cross!

Så här såg det ut när Cross hälsade på våran Björn!

Vi har nu haft lilla Cross i snart två veckor. På nått sätt så går dagarna mycket fortare nu och det är minst sagt fullt upp med våran tuffing! För tuff är han och det gillar vi! Vi har ju en till tuffing här hemma som heter Björn och det går minst sagt vilt till när de två sätter igång. Björn låter honom hållas och till och med favoritleksaken har Cross fått tagit över. Men samtidigt som Cross är helt orädd och far runt som ett vilddjur och upptäcker allt (tex att det tar 1 sekund att bita av en sladd som matte har glömt lägga undan!) så är han mycket lyhörd och pigg på det som vi hittar på åt honom.

Grannarna tittar lite skumt över villahäckarna när jag skriker CROSS HIT, och sen sticker iväg och gömmer mig bakom husknuten :). Oftast kommer han....men ibland har han annat för sig.

Varje dag koppeltränar vi en stund i området. Han accepterar helt sitt halsband nu och följer väl med skapligt. Även där ser jag ett och annat ögonbryn höjt hos grannarna......kom då Cross, ja vad du är duktig, kom då, ja kom då, Cross (godisgivande), här killen, ja, kom då......håller inte alla på så???

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Haha, jag kan se grannarnas undrande miner framför mig. Ungefär som när man vallar en uppletanderuta. Folk undrar varför man springer omkring fram och tillbaka på samma fläck.

2010-05-07 @ 11:35:35
URL: http://www.kennelenduro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0