Vilken helg!!!

Jag vet inte hur jag ska börja, men det har varit en hel del firande dessa dagar, vill jag lova!
I fredags firade vi ju en hel massa saker (ja, allt jag kunde komma på), men mest av allt firade vi att maken nu ska vara föräldraledig en vääääääldigt lång tid. Jag skrev ju också att vi skulle fira att barnen hade sommarlov, har väl tänkt till liiiiiite på den punkten och insett sanningen. VI KOMMER ATT HA HUSET FULLT AV BARN HELA SOMMAREN DYGNET RUNT!!! De nöjer sig minsann inte bara med att ta det lugnt och relaxa....nej, nej. Vad fasiken ska man hitta på???


När älskade maken klev innan för dörren i fredags, väntade bubbel och
en del annat, som vi nog behåller för oss själva :).

I går var vi i Uppsala på sommar fest hos Emils farmor. Nästan hela släkten var där fastrar, kusiner, farbröder och ett par hundar, såklart :). Cross var självfallet med, även om hans ruffliga valpbusande inte uppskattades av en viss pudeldrottning :). Jäklar vad hon bet ifrån!

Så härligt att få komma bort och bara njuta av god mat och trevligt sällskap. Synd att inte kameran var laddad så ni hade fått se bilder från festen, farmor bor på landet i ett litet hus omgärdat av underbar natur. En oas att bara njuta i!

Som kontrast till denna "på landet idyll" åkte vi idag till Stockholm för att miljöträna Cross och strosa runt i Stockholm.



Körde lydnad på plattan.......nae, blev lite posering bara!



Lyssna på mig matte:
- Jag tror vi får ringa hit narkotikahundarna, det är något som luktar konstigt........



Cross drog många blickar till sig. Husse ville gärna prova att gå med Cross.
Ett par tjejer (inte alls snygga) frågade om husse körde
hundtricket, då tog jag över.........



T.G.I Friday´s, blev vårt val när det var dags för lunch!

Mitt absoluta favorit ställe i Stockholm är utan tvekan, T.G.I.F. Maten är helt okej, men servicen är outstanding!!!Bättre ställe, om du har barn finns inte i Stockholm, vad jag vet. De gullar med barnen, de får kritor och ritpapper! Fyller på läsk hela tiden...GRATIS!!! Fjäskar hela tiden...smakar maten bra, är allt bra.....Precis så som jag vill ha det :)



Till förrätt tog vi: Sesame Jack chicken whith Jack Daniels Glaze



Klassikern....vitlöksbröd......så varma, krispiga och goda att de smälte i munnen!!!




Maken tog en Jack Daniels Burger.....var betydligt godare än den såg ut enligt maken!



Jag tog, Chicken Quesadillas med olika såser.......sååååååååååå gott!!!



Medan vi käkade fick Cross sitta i bilen, sen blev det en tur till Kungsträdgården där
vattnet var sååååååå gott, enligt Cross :)



På vägen hem stannade vi och rastade, då tog jag den här bilden.
Behöver jag säga något.......SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÖÖÖÖÖT!!!!!!!

Känner mig lite mör efter helgens firande, men så roligt vi har haft!

Allt gott till er alla och pussa på era hundar....om ni har någon :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Vilken rolig helg ni måste ha haft, många äventyr med Cross. Han börjar också likna sin mamma mer och mer.

Hörde att ni skulle komma till valpträffen på lördag vad roligt.

2010-06-13 @ 21:54:52
Postat av: Ingrid

Så kul med en dag i Stockholm. Nyttigt för Cross att få vara med. Josefina har haft Bolt med i Stockholm, så han har åkt tunnelbana och pendeltåg ...osv. Men Allt-i har fortfarande inte åkt dit, trots att jag tänkt flera gånger,



Men HALLÅ Angelica! Jag var nyfiken på det du skrev i fredagens blogg: "Undrar vad Cross gör med husee på jobbet idag........ det får ni se imorgon!!!".



Vad gjorde han med husse på jobbet?! Det är jag så himla nyfiken på efter helikoptrar och allt möjligt...;-).

2010-06-13 @ 22:52:30
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

Hmm mitt inlägg verkade inte gå in.

Jättekul att Cross fick följa med till Stockholm och miljöträna.



Men HALLÅ! Jag är nyfiken på vad han gjorde med husse på jobbet i fredags. Du lovade ju att berätta det. "Undrar vad Cross gör med husee på jobbet idag........ det får ni se imorgon!!!". Så skrev du, så snacka om att jag blev nyfiken efter helikopter och att sitta på motorhuven på bilen.

2010-06-13 @ 22:58:21
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

Hmm det gick visst in. Lite eftersläpning här...;-)

2010-06-13 @ 22:59:49
Postat av: Lina

Ja han är verkligen jättesöt!

2010-06-13 @ 23:14:21
URL: http://midasoenya.wordpress.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Så fin han är (vovven då) :)



Ja, det finns mycket att fira. Själv så kan jag snart fira min semester :)



Sv: Ja, man ska skynda långsamt - vi har tid på oss att bygga poolen, men ska samtidigt försöka få gjutit bottenplattan under semestern. Sen har vi resten av året på oss att sätta armeringen och formen för väggarna :)



Ha en underbar måndag!

2010-06-14 @ 03:55:30
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Angelica

Ingrid, det kommer ett inlägg om vad Cross gjorde med "husee" (man kan inte tro att jag läst 6 år på universitet, vilka stavfel jag gör ibland!!!). Ville inte göra världens längsta inlägg så det får bli ett eget inlägg senare :)

2010-06-14 @ 06:04:44
Postat av: Hoppelajnen - Psyco dad (Jasons pappa)!

hundtricket funkar (läs funkade för min del. hehe).



sv: tack! :)

ha en bra vecka!

2010-06-14 @ 09:18:06
URL: http://hoppelajnen.se
Postat av: Linda och Clicker

Åh va roligt ni verkar ha haft. Själv har jag jobbat hela helgen. Vi ses imorgon.

2010-06-14 @ 22:28:14
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:36:40
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0