Examen och snabbmat

Regntunga skyar...är allt jag ser!

YES! Idag är det fredag och förutom att det är fredagsmysläge/pappaledighetsfirande så avverkas sista examen idag. Hela den här veckan har jag shoppat, fixat, strykt och igår hade mina äldsta pojkar sin examen.



Här är de.....så stora de börjar bli och jag som fortfarande är så
ung...hur hänger det ihop?



10 grader varmt och lätt snålblåst! Var tog den varma sköna sommaren vägen???

Det är ju jättekul att vara med på sina barns examen. Men måste det ta över 1 timma och 30 minuter plus att man ska vara där 30 minuter minst innan, för att få någon bra plats! Första sångerna, Idas sommarvisa och Sommaren är kort går väl an. Men när en liten grupp tjejer (alltid en liten grupp tjejer) från år 5 envisas med att sjunga TRE sånger, falsk och med fniss tänker jag bara.....please take me out of here!!!!

Den här veckan har jag inte hunnit med Cross som jag brukar. Det märks också tydligt på honom. Han far runt och biter på allt han kan och har kissat mer inne igen :(.

Idag tar min dotter sin examen. Hon går på en friskola och där har de hyrt lokal så vi kommer att sitta i sköna stolar och framförallt inomhus.....tack och lov för friskolor!
Så idag har Cross fått åka med husse till jobbet. Idag är det också makens sista dag innan hans 6 månader långa föräldraledighet! Whiiiiii, jag är SÅ lycklig! Inga mer jobbhelger och framförallt ,vi kommer att få så mycket tid tillsammans nu. Han är världens bästa pappa och jag är otroligt tacksam över att lilla Emil får den här möjligheten att ha sin pappa hemma i den här viktiga åldern. Så ikväll ska det firas!!!

En av mina allra bästa kompisar som varit försvunnen i London några år, är tillbaka i Sverige igen. Är sååå glad över att vi kan träffas igen! Ja, det finns många anledningar att fira denna vecka, barnen har sommarlov, inga tider att passa, lediga tillsammans, mycket tid till Cross, nu när min personliga hundtränare är hemma mer......ja, denna ljuva sommartid!!!


Low carb meal

Jag har faktiskt (kanske någon liten fuskgång, ingen är väl perfekt) hållt mitt löfte om att aldrig mer äta på Mc Donalds. Men MAX har jag ju inte hållit något löfte om, så dit åkte vi igår och käkade. Jag tog något som hette Low carb meal. Lät ju nyttigt, men dröp av fett. Pomme, är det low carb???



Rekommenderas INTE!!!

Vad är det här för hundblogg egentligen? Kanske borde jag byta namn på bloggen, har du något tips på vad den skulle kunna heta?

För att det ska bli lite ordning kommer denna bild!



Kärlek vid första ögonkastet!!!!!

Undrar vad Cross gör med husee på jobbet idag........ det får ni se imorgon!!!

Allt gott till er alla läsare som blir fler och fler :)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vadå fira? Ni firar väl med god mat för det mesta.

Förstår att du ser fram emot den här sommaren. Fantastisk lyx att få så mycket tid tillsammans och under rätt årstid desutom:-).



Tycker inte heller att hamburgerkedjorna är någon hit. Det enda jag tycker är gott där är chili cheese. Brukar satsa på Sibyllas korv med mos om jag ska ha något snabbt.



Ska bli så spännande att läsa/se vad Cross gjort med husse på jobbet i dag.



Haha! Skrattar åt fotot. Tänker på när du frågande undrade varför Cross var kvar till sist. Underförstått: vad är det för fel på honom? Skulle nog undrat samma sak själv och vet inte hur mitt svar lät, men jag hade i alla fall ingen bra förklaring. Mer än färgen. Eller vad ska man tro när de två ljusaste blir kvar till sist?

2010-06-11 @ 12:09:21
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Angelica & Cross

Jag älskar att hitta orsaker att fira. Fått höra detta många gånger. Det blir lite lördag hela veckan hos oss ibland :)Blir lite mycket av det goda bara (vägde mig idag), men man lever ju bara en gång säger dom :)

2010-06-11 @ 13:38:58
Postat av: Angelica

Jo du Ingrid en sak till..., tro inget annat än att det var kärlek vid första ögonkastet. Annars hade vi inte tagit honom, sist eller inte!Det var menat att han skulle komma till oss :), visst var det!

2010-06-11 @ 14:17:58
Postat av: Henke "Hoppelajnen" - Jasons pappa

sv: hehe! du är inte ensam om att tycka så, men... är det fredag så är det... och då måste man jävlas lite med en av de andra cheferna. :)



jodå, min son är det finaste jag har! skoj o se alla dina bilder. gillar "prao bilderna" mest på valpen tror jag. tips till gubben vet jag inte... ta dagen som den kommer och passa på att njuta av tiden. :)



hoppas ni haft en bra helg!?

tjing!

2010-06-13 @ 13:00:25
URL: http://hoppelajnen.se
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:35:33
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0