Lydnad och drink i skuggan!

Här hemma görs inte många knop nu! Maken och jag ligger på varsin solstol i skuggan och sippar på varsin iskall kaffedrink som bara är så god att man bara vill ha mer och mer.... (se recept nedan). Hundarna ligger i skuggan bakom huset och barnen (utom Emil) är hos sin pappa. Så allt som hörs här är Absolut Sommar ur cd spelaren och lite plask när maken hoppar i poolen. Det är än så länge bara 24 grader och temperaturen måste stiga bra mycket för att jag ska bada :).



Snuttplutten tar sig ett bad.....;)

Igår satt vi och diskuterade Cross och hans träning, vi kom in på Klicker (naturligtvis), antal gånger jag ska träna, vad är viktigast i hans träning...bla, bla. Samtalet resulterade i alla fall i att vi åkte till brukshundsklubben för att träna. Maken ville visa mig hur han gör...........



Först sprang han omkring med Björn, samtidigt som han skrek :
-ser du tempoväxlingarna, titta på Björn hur han följer......
(Ja, ja.....what ever....)



En demonstration av fritt följ......med klicker, fick jag också.



Sen var det Cross tur att följa husse.......som naturligtvis skulle använda sig av klickern!



Själv visade jag maken hur duktigt Cross ligger nu, utan att jag behöver ligga ned också. Ligger duktigt, men ack sån stil..........ser mer ut som en råtta!



Björn fick ett ordentligt lydnadspass.......kan behövas ;) hehe

Nu får det bli lugnt med hundträning de här varma dagarna, förutom lite hundsim då såklart! Dagens lunch bestod av kebabsallad, det är nog min absoluta favoritsallad. Fick ett recept på en sallad med valnötter och mögelost som också verkar god, får se om vi provar den imorgon. För ikväll ska vi ut på galej och då äter vi nog allt annat än sallad.......



Dagens sallad.....så goooood!




En skål med jordgubbar som man kan gå och plocka ur under dagen, är inte helt fel! Passa på och ät säsongen är snart över :(

Just det, jag lovade ju receptet på en superduper god kall kaffedrink. När jag var gravid förra sommaren så finkammade jag varenda drinkbok efter goda alkoholfria drinkar och det här var förra sommarens favorit. En del kallar drinken för Irländskt kaffe......utan det där starka irländska då....;)

3 dl nybryggt kaffe eller efter egen smak
2 stora skopor chokladglass
Is

Mixa allt i en mixer.....drick och njut!!!



Kommentarer
Postat av: Mattias

Va gött med pool! Hade inte vart fel med ett svalkande bad i värmen nu asså. Blir Cross också seg i värmen?, Pompe sover typ hela dagarna när det är såhär varmt hehe.

2010-07-03 @ 14:29:28
Postat av: Anna & Daniel

Ska genast prova kaffedrinken!!

Man får alltid en massa god inspiration av att kika in här på bloggen!!

:-)

2010-07-03 @ 23:50:18
URL: http://www.hogosta.se
Postat av: Helena Hagström

Är du kock ?????

Man blir så läskad varje gång man ä här !

2010-07-04 @ 08:46:59
Postat av: www.coach.com

Love is photogenic. It needs darkness to develop.

2011-09-20 @ 15:28:42
URL: http://www.coachdiaperbag-coupons.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0