Släktträff i Norrköping

Wow! Vilken härlig sommar vi har! Just när jag började känna att den här värmen (speciellt på nätterna) är liiiite tröttsam nu, så kom härliga sommarvindar och svalkade idag :).

Kunde inte ha passat bättre med tanke på att det var hundträning inplanerat idag. Vi fick en riktigt härlig dag och fint besök. Mamma Aqila kom med sin matte Nina och hennes dotter Rebecka.

 

Mor och hennes två coola söner med sina cooola mattar ;)

Trots att vi tyckte att det svalkade med lite vind, så märktes det så tydligt på hundarna att denna värmebölja verkligen tagit på dem. I början av träningspasset var både Clicker och Cross helt ofokuserade och vi fick verkligen jobba för att de skulle skärpa till sig de små liven.

Även Nina körde ett lydnadspass med mamma Aqila. 



De började med lite kontaktövningar och fortsatte sedan med diverse lydnad.



Även Aqila kände av värmen och gav sin matte vädjande blickar.....snälla matte inte mer nu...please! 



Aqila avslutade med att visa hur ett riktigt snyggt kryp går till!!!

Inte för att skryta men MIN CROSS ÄR SÅÅÅÅ DUKTIG!!! Trots att han var lite seg i starten så skärpte han till sig. Vi har verkligen stor hjälp utav Linda. Hon är riktigt duktig på att se mina misstag och coacha på ett bra och uppmuntrande sätt. Om jag tänker tillbaka lite så var det inte alls länge sen han vägrade att lägga sig och nu lägger han sig på kommando. Nu tränar vi istället på att öka hans (och min) hastighet, så ligget kommer snabbare.

Inkallningen fungerar bra och idag testade vi en svår inkallningsövning på båda hundarna. När de busade för fullt passade både Linda och jag på att kalla in hundarna och.......ja, båda hundarna kom. Inte som kanonkulor men ändå.....inte dåligt av två små valpar!



Belöning är viktigt.........



Ligger på kommando, yeah.......:)



Han har en speciell liggstil min lilla schäferpojke.



Duktiga Clicker, gör allt för sin matte :)



Ny boll som var mycket intressant.

Det är så kul och se vilka framsteg valparna gör! Clicker har ju kommit ganska långt i sin träning, men även Cross kan en hel del nu. Men viktigast utav allt och roligast är att jag känner mig så tajt med Cross nu. Att han verkligen känner av att jag är hans ledare. Kände i början, när jag började träna Cross, att vi inte fick så bra kontakt och att det kanske berodde på att jag var en vek ledare. Men vek ledare det är jag fasiken inte....ne ne ;)

Vi två har fått en sån fin nära kontakt. Han ger mig otroligt mycket. Bara jag ser honom så fylls jag av glädje. Jag tror inte människor, som inte har hund, förstår hur underbart härligt det är att ha hund. All kärlek och glädje som det för med sig!

Idag blir det inga matbilder eller tips.



Mitt nya nyttiga liv, med min nya nyttiga GI frukost!

Allt gott!



Kommentarer
Postat av: Jonas & Chriga

Önskar att vi skulle bo närmre, vore kul att vara med och träna.

2010-07-08 @ 17:49:43
URL: http://chrigasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda och Clicker

Jonas, du får ta en "liten" roadtrip till Norrköping och vara med oss. Packa med ett tält och bo kvar. Hihi. Tack för en trevlig dag Angelica. Vi är ju bara bäst, eller hur! Hihi. Vi laddar för svalare temperaturer på måndagkväll. Ses då.

2010-07-08 @ 19:51:00
Postat av: Ingrid

Jag är ledsen att jag inte kom i dag. Hoppas kunna komma på måndag halv sju. Antar att det är 18.30?...;-).



Jag blir däremot glad när jag läser om ina känslor för din hund. Precis så ska det kännas. Jag blir själv lycklig varje gång jag ser min och har svårt att fatta att en så underbar varelse kan vara min.



Också en bra egenskap att ta på sig ansvaret för hundens utveckling. Många skyller på hunden. Alla hundar har brister och förtjänster. Det är upp till föraren att förstärka förtjänsterna och bygga bort så mycket av bristerna som man kan.



Det kommer att bli jättebra detta Angelica. Han är ju bara en bäbis:-)

2010-07-08 @ 20:41:29
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Ingrid

Glömde kommentera GI-frukosten. Sommaren 2007 GI-ade vi bort 25 kg på 6 veckor i vår familj.

2010-07-08 @ 20:43:14
Postat av: Lina

Här är en till som kör någon form av GI just nu! Jag och Johan tappade fem kg var på två veckor! Inte för att han behövde det direkt, han kunde gott ha gett dom fem till mig också :-D

2010-07-08 @ 23:59:35
URL: http://midasoenya.wordpress.com
Postat av: Angelica

Som Linda sa: du är välkommen när som helst :)



Ja, Ingrid det är 18.30,även om jag gärna tränar 07.30 och tidigare som du vet ;). Superkul om du kan komma!!!



Kul att det är fler som testat/testar GI, det finns ju en uppsjö av läckra goda recept, som man dessutom går ner i vikt av. Är ju lite av en periodare, men jag hoppas att jag lyckas följa GI metoden längre än tre veckor som brukar vara min gräns....:)

2010-07-09 @ 08:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0